Unreal Engine, jak widać zresztą na poniższym filmie, umożliwić ma twórcom tworzenie niezwykle realistycznych modeli i animacji. Ich realizm umożliwia szczegółowe określenie materiału, z których każdy przedmiot jest zbudowany. Wygląd tworzony jest za sprawą poszczególnych warstw, które dynamicznie reagują na rzucane na nie światło. Spójrzcie zresztą najpierw na film, prezentujący niektóre z możliwości silnika:
Trójkołowy rower, który widoczny jest w filmie, zbudowany jest za pomocą ośmiu różnych elementów materiałów, których pięć rodzajów zostało użytych w edytorze. Po tym, kiedy dysponować będziemy już takim stworzonym przez siebie zestawem, będziemy w stanie używać go na większej ilości modeli i wpływać na jego poszczególne właściwości. Co ważne, na warstwy wpływać będzie można od poziomu pikseli, nie, tak jak działo się wcześniej, od wprowadzania zmian na konkretnych poligonach. Uczyni to pracę grafików zdecydowanie szybszą i prostszą.
Więcej na temat silnika zainteresowani znaleźć mogą w tym miejscu.
Wiadomo już, iż silnik ten użyty zostanie w 5 tytułach: survival horrorach Fortnite i Daylight oraz trzech grach akcji - Heavy Gear Assault, Primal Carnage: Genesis oraz Project Awakened.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem