EA: Budżety gier osiągnęły szczyt i będą spadać

W obecnej generacji sprzętu budżety gier osiągają coraz bardziej astronomiczne kwoty. Zdarza się, że w produkcję danego tytułu inwestuje się już około 100 milionów dolarów, tak jak było w przypadku Red Dead Redemption. Według Davida DeMartini z EA Partners tendencja ta powinna się wkrótce odwrócić i budżety gier będą z czasem wracać do dawnego poziomu.

Marcin Dąbrowski

25.08.2010 | aktual.: 26.08.2010 05:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nigdy nie mówię developerowi ile jego gra będzie kosztowała”, stwierdził DeMartini. „Twórcy przynoszą gry do mnie i ja oceniam, czy inwestycja w nie będzie opłacalna, z punktu widzenia biznesowego. Jeśli bazując na danym budżecie uda im się dużo zarobić, to dobrze dla nich. Jeśli natomiast z własnej kieszeni będą musieli pokryć część wydatków na grę, to wiecie, będą mądrzejsi następnym razem”.

Myślę, że po tym jak budżety gier osiągnęły już wyżyny, to tendencja będzie się teraz odwracać. Oczywiście nie ma jednego uniwersalnego budżetu na grę. Zależy to od pomysłu i tego ile środków potrzebnych będzie, żeby zrobić z niego tytuł oceniany w granicach 90%”.

DeMartini dodał też, że mniejsze zespoły mają teraz szanse pokazać swoje umiejętności i wybić się poprzez produkcję świetnych gier do pobrania z Xbox Live, czy PlayStation Network.

Źródło artykułu:WP Gry
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.