#Dungeon pozwala tworzyć lochy wpisami na Twitterze
Gry rogulike, lub po naszemu rogaliki z proceduralnie generowanymi poziomami to żadna nowość. Możliwość samodzielnego tworzenia nowych etapów w tego typu produkcjach również nie jest czymś odkrywczym, chociaż twórcy #Dungeon chcą udowodnić, że w tym temacie można pokazać coś nowego. Na przykład wykorzystując możliwości portali społecznościowych.
źródło: pocketgamer.co.ukJak podaje PocketGamer, Kieran Hicks i Sean Oxspring (student i wykładowca z uniwersytetu w Lincoln) zamierzają dostarczyć grę roguelike, w której o wyglądzie i zawartości poszczególnych lochów decydują przede wszystkim gracze. Co najważniejsze, oprócz dosyć standardowego edytora twórcy opracowali system, pozwalający wprowadzać nowe etapy do świata gry za pomocą krótkich wpisów na Twitterze.
Jak to wygląda w praktyce? Możecie zobaczyć na twitterowym profilu #Dungeon, na którym pomysłowy duet zamieszcza kolejne linijki kodów, wykorzystywanych w grze. A powyżej przykładowy efekt takiego działania. Jak nietrudno zgadnąć, działanie gracza za pomocą Twittera nie będzie wpływać na projektowanie wymyślnych labiryntów, a jedynie na rozmieszczenie poszczególnych elementów. Odpowiedni kod powoła do życia różne rodzaje przeciwników, zdeterminuje rozmieszczenie drzwi czy ozdobnych czaszek.
Niby drobiazgi, ale w tym przypadku liczy się pomysł, który być może przerodzi się kiedyś w projekt zakrojony na o wiele większa skalę. Dokładna data premiery #Dungeon nie jest jeszcze znana, chociaż należy się jej spodziewać latem 2014 roku. Niecodzienny rogalik trafi na urządzenia przenośne i pecety.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki