Dreamcast skończył piętnaście lat

27 listopada 1998 roku był początkiem końca Segi jako producenta konsol. Pierwsza platforma szóstej generacji nie miała konkurencji aż do marca 2000 roku (premiera PlayStation 2), jednak już wcześniej pojawiały się sygnały o niepewnej przyszłości Dreamcasta. 128-bitowy "Makaron" skończył marnie, ale pozostanie w sercach wielu miłośników arcade'owej rozrywki.

Jakub Zagalski

Dreamcastowi zawdzięczamy takie serie jak Shenmue, Crazy Taxi, Jet Set Radio. Ostatnia konsola Segi była domem dla niesamowitych bijatyk pokroju Soul Calibur, Marvel vs. Capcom 2 czy imprezowego Power Stone'a w dwóch odsłonach. Fani czterech kółek mogli się sprawdzić w domowej wersji Sega Rally 2, Metropolis Street Racer, który był prekursorem cenionej serii Project Gotham Racing, a także w wyjątkowym symulatorze F355 Challenge. Grze z podpisem Yu Suzukiego, która oferowała dostęp wyłącznie do tytułowej maszyny.

Dreamcast okazał się również doskonałym domem dla konwersji popularnych gier shoot'em up (SHMUP), żeby tylko wspomnieć o Ikaruga i Giga Wing. Na "Makaronie" debiutowało Resident Evil Code: Veronica i Grandia II - nieliczny przedstawiciel gatunku JRPG na tej konsoli. Co ciekawe, fani Dreamcasta nawet kilkanaście lat po zaprzestaniu produkcji otrzymują nowe gry na swoją maszynkę. Głównie SHMUPY, ale zdarzają się też inne ciekawostki pokroju Pier Solar HD (premiera zaplanowana na marzec 2014 roku).

Oficjalnie Sega zaprzestała produkować Dreamcasty niespełna 2,5 roku po starcie (marzec 2001 roku). Szacuje się, że na świecie jest ponad 10 milionów egzemplarzy i nie mam wątpliwości, że warto mieć jedną sztukę w swojej kolekcji.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.