Dragon Throne: Bitwa o Czerwone Klify

Michał Grabacki

06.01.2005 21:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dragon Throne: Bitwa o Czerwone Klify

Tytułem wstępu

Tym, co odróżnia Smoczy Tron od produkcji konkurencji jest dwupoziomowość rozgrywki. Musisz mianowicie zachować równowagę między działaniami w mieście (potem w wielu miastach) i „na prowincji”. Sytuacja przypomina tutaj nieco pamiętnego Ceasara jedynkę. Najpierw rozbudowujesz swoje miasto, dbasz o jego rozwój ekonomiczny, tworzysz armię - dopiero wtedy wyruszasz na podbój głównej mapy. Na tej z kolei zdobywasz osady, toczysz walki z wrogiem i w końcu oblegasz wrogie stolice. Jednak, mimo wszystko, Dragon Throne jest grą, w której największą rolę odgrywa ekonomia. Jeżeli jesteś silny gospodarczo, masz rozwinięte technologie, to bardzo łatwo pokonasz nawet większe i silniejsze militarnie państwa od Twojego. Ta gra nie jest klonem Warcrafta – tutaj musisz dbać przede wszystkim o rozwój Twych posiadłości, inaczej długo nie pograsz. Najpierw rozwój, potem wojna – jest to główna zasada tej gry.

Rozwój gospodarczy

Zwykle zaczynasz tylko z paroma wieśniakami, sądem i łukiem ceremonialnym. Natychmiast rozpocznij werbowanie nowych chłopów. Tych, których masz, podziel na dwie grupy. Niech jedna część zajmie się wyrębem lasów, a druga założy farmy i poświęci się produkcji zboża. Na początku rozgrywki zapewnij sobie solidne zaplecze ekonomiczne. Czas na rozwój wojskowy przyjdzie później. W początkowej fazie gry żadne z obcych imperiów nie jest w stanie zdobyć Twego miasta (chyba, że są to dalsze misje w kampanii, ale i tak szturmowanie Twego miasta we wczesnej fazie rozgrywki jest bardzo trudne). Jak już rzekłem, wszystkie środki przeznaczaj na „tworzenie” nowych wieśniaków i miejsc pracy dla nich. Musisz zwiększyć liczebność oddziału drwali (ale nie więcej niż do 10 ludzi, bo większa ilość drewna nie będzie raczej potrzebna). Konieczne jest także stworzenie nowych farm oraz jak najszybsze skonstruowanie nowego łuku ceremonialnego (warto zbudować nawet dwa!). Dzięki temu zapewnisz sobie szybki przypływ nowych robotników. Na jedno miasto wystarczą cztery do pięciu farm produkujących zboże i jedna lub dwie zajmujące się dostarczaniem „surowego mięsa”. Większej ilości gospodarstw nie ma sensu na razie stawiać. I tak nie zużyjesz wszystkich produktów wytwarzanych przez nie. Musisz pamiętać także o ciągłym budowaniu nowych domów dla robotników!. Tutaj jedna ważna uwaga: staraj się umieszczać swe struktury najgęściej, jak tylko możesz (nie dotyczy to farm, które muszą mieć nieco miejsca na swą działalność). Jeżeli nie rozplanujesz odpowiednio swego miasta na początku gry, to bardzo szybko zabraknie Ci miejsca na stawianie coraz to nowych budynków. Szczególnie ważne jest tutaj umiejscowienie magazynów. Staraj się budować je jak najbliżej miejsc wyrębu, kopalni czy farm. Dzięki temu Twoi chłopi nie będą tracić tak dużo czasu na przenoszenie ładunków z miejsca pracy do składów. Tym samym wzrośnie ich wydajność. Jeżeli chodzi o farmy, to najlepiej jest budować je w ten sposób: w środku stawiasz magazyn, a na jego rogach umieszczasz farmy. Takie rozplanowanie jest najbardziej efektywne. Niestety, nie zawsze możesz sobie pozwolić na takie perfekcyjne rozplanowanie swych gospodarstw rolnych (z powodu braku miejsca).

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także