Dragon Age: Inquisition – 40 zakończeń i inne nowości
Jeden z użytkowników oficjalnego forum Bioware uzyskał wcześniejszy dostęp do najnowszego wydania Official Xbox Magazine. Pismo, które – według tego co pisze – pojawiło się już w sprzedaży w Singapurze, podało wiele nowych informacji na temat trzeciej odsłony serii Dragon Age. Zareagował już na nie również pracownik Bioware, całość wydaje się więc wiarygodna.
We wspomnianym wątku na forum Bioware użytkownik, posługujący się pseudonimem Jaldaris93, wyszczególnił najciekawsze jego zdaniem informacje, które pojawiły się w piśmie.
I tak, cały świat gry podzielony ma być na pięć regionów, a gracz, poza ich odwiedzaniem, będzie mógł również w istotny sposób odcisnąć na nich swoje piętno. W konsekwencji jego działań mają się chociażby zmieniać szlaki handlowe, wpływając na rozwój okolicznych siedlisk ludzkich. Dostanie możliwość zdobywania terytoriów dla określonych frakcji i wpływania na okoliczny ekosystem. Jako przykład podawane jest zmniejszenie populacji jakiegoś gatunku, co wpływa na zwiększenie się liczebności jego naturalnych wrogów. Pokonywanie przeciwników inteligentnych, bandytów czy smoków, ma mieć jeszcze istotniejszy wpływ na świat.
Bioware wzięło sobie do serca słowa krytyki, jakie spadły na firmę po dodawaniu do poprzednich gier towarzyszy w płatnych minirozszerzeniach. Głównie dlatego, że – jak odkrywali gracze – część z zawartości, udostępnianej w ten sposób, i tak znajdowała się na płycie. Twórcy wyjaśnili, że inaczej się nie dało, bo bohaterowie są integralną częścią gry, ale zdecydowali też przy tym, że w Inquisition nie będzie dodatkowych towarzyszy w DLC.
Pojawiła się również ciekawa informacja na temat systemu dialogów, który będzie rozwinięciem tego, co znamy już z poprzednich odsłon serii Dragon Age czy z Mass Effectów. Zamiast jednego będą trzy koła dialogowe – odpowiadające kolejno za ton wypowiedzi (wybory związane głównie z odgrywaniem roli), podejmowanie działań (konkretne, mające znaczenie decyzje i wyrażanie opinii) i reakcje emocjonalne.
Podobnie jak w pierwszej części Dragon Age’a, w Inquisition pojawi się grywalny prolog, a decyzje w nim podjęte wpłyną na postać gracza i na reakcje spotykanych przez nią w trakcie gry bohaterów. Nie będzie jednak tym razem wyboru początkowej sekwencji – będzie ona identyczna dla wszystkich graczy. Inkwizytor będzie też dysponował unikatową w skali świata mocą, pozwalającą mu na zamykanie wyrw, prowadzących do Pustki, które zaczęły pojawiać się w przypadkowych miejscach. Zdobył ją jako jedyny ocalały z wstrząsającego światem wydarzenia, które doprowadziło do tej sytuacji.
Chyba największe wrażenie z podanych informacji robi ta o ilości zakończeń, które pojawić mają się w grze. Bioware obiecuje, że tym razem decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki będą miały rzeczywiście istotny wpływ na jej konkluzję. Zapewniać to ma aż 40 istotnie różniących się od siebie finałów, chociaż – jak wyjaśnił później na forum Mark Darrah, pracujący nad grą jako producent wykonawczy – należy wziąć pod uwagę trzy stopnie różnic między nimi. I tak drobne wybory z tej i poprzednich gier, lekko modyfikujące końcową sytuację, złożą się na setki możliwych kombinacji. Te 40, o których mowa w artykule, różnią się faktycznie w istotny sposób w zależności od dużych decyzji, podjętych przez gracza w toku Inquisition. Ale całkowicie odmiennych zakończeń, różniących się od początku do końca, będzie tylko kilka.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem