Doom na ekranie klocka LEGO. Niemożliwe nie istnieje

1-bitowy Doom
1-bitowy Doom
Źródło zdjęć: © James Brown
Karolina Kowasz

26.06.2022 15:11, aktual.: 26.06.2022 19:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po konsoli wielkości Thumby, o wielkości standardowego klocka LEGO, przyszła pora na działający miniekran w klocku. Stworzenia takowego podjął się James Brown, po czym zdecydował, że sprawdzi się, chociażby, do grania na nim w... Dooma.

Ze względu na wymiary klocka, Brown musiał stosownie przeskalować rozdzielczość gry. Jako że zademonstrowany na filmiku klocek ma około 1,5 cm szerokości i niecały centymetr wysokości w najwyższym miejscu, twórca musiał spłaszczyć zakres kolorów do monochromatyczności. Ostateczna rozdzielczość uzyskanej gry, możliwej do wyświetlenia na ekranie z Lego, wyniosła 72x40.

Brown podkreśla, że sam tytuł nadal nie jest zbyt grywalny. Jeśli ktoś chciałby poważnie podejść do powtórzenia tego eksperymentu w lepszej jakości, sugeruje, by zrobić sprite'y w osobnym przebiegu i dać im wyraźny kontur 1 piksela. Forma klocka, w której zawarła się cała elektronika, została wydrukowana na drukarce 3D, procesor to model STM32F030F4P6 (Cortex M0, 16K flash, 4K RAM), zaś ekran to QT1306P82 (0,42" OLED).

Karolina Kowasz, dziennikarz Polygamii