Dobra średnia ocen nie zapewnia sukcesu
05.10.2010 15:03, aktual.: 06.10.2010 05:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Marc Doyle, redaktor odpowiedzialny za dział gier w serwisie Metacritic, powiedział, że łączenie dobrych wyników sprzedaży z wysoką średnią ocen jakie zbierają tytuły jest zależnością zbyt prostą i nie można w ten sposób na to patrzeć.
"Nie jestem pewien czy byłoby to możliwe, aby w naukowy sposób udowodnić bezpośredni wpływ naszych wyników (czy recenzji w ogóle) na gusta klientów i w ten sposób uogólniać w sprawach dotyczących sprzedaży".
Doyle przyznał, że istnieją przykłady na to, że wysoki wynik na Metacritic był odzwierciedlony w sprzedaży takich gier jak Red Dead Redemption czy Halo 3, ale znów przekonywał, że byłoby to uproszczenie.
"W tym równaniu potrzeba więcej zmiennych. Ale jeśli Metacritic przyczynił się do tego, że producenci starają się robić lepsze gry to jest to pozytywna sprawa".
Metacritic jest serwisem, który podaje średnią ocenę wziętą z recenzji na temat danego produktu.