DirectX 12 zapowiedziany, zwiększy m.in. wydajność gier na Xboksie One
Na trwającej Games Developers Conference Microsoft zapowiedział nową wersję DirectX. Dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami sprzętowymi i zmienionemu podejściu do renderowania, pakiet poprawić ma działanie gier na wszystkich współczesnych urządzeniach, wykorzystujących te biblioteki. W tym na Xboksie One.
DirectX 12 poprawić ma sposób wykorzystywania przez gry zarówno głównego procesora jak i układu graficznego. Obciążenie CPU zmniejszone ma być nawet o 50%, z lepszym rozdzieleniem obliczeń na poszczególne rdzenie procesora. Zmieni się sposób komunikacji pakietu z procesorem graficznym, co zauważalnie poprawić ma jego wydajność. Z punktu widzenia software’owego zmniejszyć ma się dodatkowy narzut na renderowaniu i zmianie stanów renderowania. DirectX może również pozwolić aplikacjom na lepsze zarządzanie pamięcią operacyjną.
Screenshot słynnego trailera Killzone'a 2 z E3 2005, zupełnie bez powoduNowa wersja pakietu ma być również bardziej przewidywalna dzięki zmuszeniu programistów do działania na nieco niższym poziomie. Będą oni mieli mniejszą niż dotychczas kontrolę nad chociażby sterownikami urządzenia za pośrednictwem DirectX, co ma zmusić ich do efektywniejszego wykorzystywania możliwości sprzętu.
W telegraficznym skrócie oznacza to, że kiedy na gwiazdkę 2015 DirectX 12 stanie się standardem dla wszystkich nowych gier, ich wygląd i działanie na Xboksie One ulegnie znaczącej poprawie. Tak przynajmniej zdaje się obiecywać Microsoft. Czyli jednak ukryte pokłady mocy!