Digital Dragons w Krakowie i zwycięzcy konkursów

Czołowe postaci polskiego i światowego gamedevu, PlayStation Open Days, Big Indie Pitch, Indie Showcase, VC Speed Networking oraz gala rozdania statuetek - odbywający się w dniach 8-9 maja Digital Dragons 2014 stał na bardzo wysokim poziomie. Ponad 800 uczestników, 20 wystawców, 40 przedstawicieli niezależnych developerów, nagrody dla najlepszych produkcji 2013 i twórców indie - w salach Starej Zajezdni i Muzeum Inżynierii Miejskiej spotkali się twórcy kasowych przebojów, tytułów niezależnych, a także wydawcy i dziennikarze. Organizatorem wydarzenia był Krakowski Park Technologiczny.

Redakcja

Tegoroczna edycja wydarzenia została znacznie rozbudowana i wzbogacona. Prologiem do festiwalu (7 maja) były PlayStation Open Days oraz The Big Indie Pitch. Oba wydarzenia cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem.

Nowości programowych nie zabrakło także później. Drugiego dnia festiwalu zadebiutował VC Speed Networking, czyli kilkuminutowe ekskluzywne spotkania z inwestorami i funduszami kapitałowymi. Organizatorzy wydarzenia zorganizowali także specjalne strefy biznesowe, a powierzchnia wystawiennicza dostosowana była do swobodnych spotkań, zarządzanych specjalnym systemem. W Expo Hall twórcy Indie prezentowali natomiast swoje produkcje czołowym wydawcom, dziennikarzom oraz funduszom kapitałowym.Wykłady i prezentacje

Wykłady podczas Digital Dragons 2014 odbywały się równolegle, w czterech odpowiednio do tego przygotowanych salach. Jak zwykle, nie zabrakło wartościowych wystąpień i prezentacji. Adrian Chmielarz mówił o tym, jak widzi ideę łączenia rozgrywki z opowiadaniem dobrej historii i wyzwalaniem emocji w graczach. Marcin Iwiński i Michał Platkow-Gilewski z CD Projekt RED opowiedzieli, jak budowali markę „Wiedźmina”. Legendarny już Oscar Clark, pionier gier z gałęzi social i F2P, architekt PlayStation Home, tłumaczył w jaki sposób budować swoje tytuły jako usługi. George Zarkua, jeden z najbardziej znanych developerów Indie z Ukrainy, opowiedział natomiast o rewolucji całego niezależnego rynku i wielu pomijanych na co dzień detalach. Swoim doświadczeniem z zakresu monetyzacji podzieliła się także Grażyna Domańska, a Mateusz Makowiec i Vlad Micu opowiedzieli jak zadebiutować na trudnych azjatyckich rynkach.Nagrody

8 maja wieczorem najlepsze produkcje 2013 roku otrzymały Digital Dragons Awards. Galę wręczenia statuetek uświetniło afterparty, którego partnerem w tym roku była firma Paymentwall.

Atmosfera była gorąca. Przedstawiciele jury oraz eksperci podkreślali wysoką jakość wszystkich nominowanych gier. Nagrodę specjalną od Marszałka Województwa Małopolskiego otrzymała także firma CD Projekt RED.

Laureaci Digital Dragons:Gra roku - The Last of Us (Naughty Dog)Polska gra roku - Call of Juarez: Gunslinger (Techland)Mobilna roku - Ridiculous Fishing (Vlambeer)Najlepszy debiut - State of Decay (Undead Labs)Gra free-to-play roku - Path of Exile (Grinding Gear Games)

Natomiast na zakończenie Digital Dragons, 9 maja zostały wręczone nagrody dla najlepszych gier niezależnych.

Laureaci Indie Showcase 2014:Best Mobile Game – TimbermanBest PC Game – Top HatBest Game Using Unity – Mouse CraftCommunity Award – Gardens IncGry wyróżnione – Foodo Kitchen, Swipe Quest I Gloria VictisGoodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.