Kostka Horadrimów to jeden z najciekawszych przedmiotów zamieszczonych w Diablo 2. Ze względu na sporą ilość kombinacji przedmiotów w przeciągu tych kilku tygodni narosło wokół niej mnóstwo legend, udało się też znaleźć kilkanaście działających przepisów. Przytoczę tu tylko sprawdzone przepisy na transmutację. Najpierw jednak podstawowe zasady:jeśli w Kostce znajdują się przedmioty tworzące działający przepis, wszystkie pozostałe przedmioty z Kostki znikną. Należy na to bardzo uważać, nietrudno stracić przypadkowo jakiś amulet czy pierścieńjeśli w Kostce znajdują się na raz dwie działające recepty, tylko jedna z nich zadziała. Nie ustalono jeszcze, która. Więc ostrożnie.w niektórych wypadkach składniki są właściwe, ale postać mówi, że jeszcze nie może stworzyć danej mieszanki. Dzieje się tak w wypadku próby stworzenia portalu do Krowiego Poziomu przed zabiciem DiabloZnane recepty:3 mikstury zdrowia + 3 mikstury many = mikstura wzmocnienia. (można używać dowolnej jakości mikstur)3 mikstury zdrowia + 3 mikstury many + 1 klejnot = mikstura pełnego wzmocnienia (dowolna jakość zarówno mikstur jak i klejnotu)1 mikstura zdrowia + 1 miktura dławiącego gazu = 1 antidotum (dowolna jakość mikstury zdrowia)3 klejnoty tego samego rodzaju i jakości = 1 klejnot wyższej jakości (wygodne ulepszanie klejnotów. 3 ukruszone = 1 ze skazą; 3 ze skazą = 1 normalny i tak dalej)3 Czaszki najwyższej jakości + 1 Amulet = wysoka szansa na otrzymanie amuletu dodającego +1 lub +2 do wszystkich umiejętności (działa układ jakichkolwiek 3 klejnotów najwyższej jakości, ale czaszki działają najlepiej)3 klejnoty najwyższej jakości + przedmiot = nowy magiczny przedmiot tego samego typu (rezultaty raczej mierne w stosunku do poniesionych nakładów)1 broń klasy toporów + 2 bronie klasy sztyletów = 1 wiązka toporów do rzucania (dowolne jakości toporów i sztyletów - zawsze uzyskujesz zwykłe topory do rzucania)1 pierścień + 1 szmaragd + 4 antidotum = 1 pierścień 21-30 odporności na trucizny (dowolna jakość pierścienia i kamieni)1 pierścień + 1 rubin + 4 wybuchające mikstury = 1 pierścień 21-30 odporności na ogień (dowolna jakość pierścienia i kamieni)1 pierścień + 1 szafir + 4 mikstury odtajania = 1 pierścień 21-30 odporności na zimno (dowolna jakość pierścienia i kamieni)1 pierścień + 2 topazy = 1 pierścień 21-30 odporności na błyskawice (dowolna jakość pierścienia i kamieni)3 amulety = 1 pierścień 3 pierścienie = 1 amulet6 klejnotów + 1 miecz = 1 długi miecz z miejscem na klejnoty2 kołczany bełtów = 1 kołczan strzał2 kołczany strzał = 1 kołczan bełtów6 klejnotów najwyższej jakości (1 każdego rodzaju, poza czaszką) + amulet = 1 amulet (16-25 odporności na wszystko) (chwilowo nie działa, ma być poprawiony w najbliższych patchach - otrzymujemy amulet, ale znika po zapisaniu gry)1 włócznia + 1 kołczan strzał = 1 wiązka oszczepów1 Noga Wirta + 1 księga Miejskiego Portalu = portal do Krowiego Poziomu(należy wcześniej zabić Diablo i - UWAGA - od patcha 1.02 nie zacząć nowej gry. Aktywizować w Obozowisku Łotrzyc, inaczej nie zadziała) Poza tym Kostka służy do miksowania bardzo ważnych przedmiotów w akcie II i III, ale to już zawarłem w opisie questów, do którego lektury zapraszam.
AKT I
NazwaGdzieKto zleca Siedlisko ZłaKrwawe WrzosowiskoAkara (Obozowisko Łotrzyc) Opis: Pierwszy i najprostszy quest. Po wyjściu z obozu Łotrzyc znajdziesz wejście do Siedliska Zła. Wewnątrz wymorduj wszystkie potwory (umiarkowanie groźne, ale jest ich sporo). Potem należy wrócić do Akary.Nagroda: dodatkowy punkt umiejętności CmentarzZimna RówninaKashya Opis: W queście tym zabić musisz Krwawą Orlicę, kapłankę ogarniętą siłami Zła. Przy wejściu na cmentarz musisz uporać się z gromadą szkieletów i zombiaków, po czym zabić samą Orlicę (ładne efekty przy śmierci...)Nagroda: możliwość wynajmowania najemniczek u Kashyi plus pierwszy najemnik gratis. Krąg KamieniKamienna Równina, Mroczna Knieja, TristramKashya Opis:To zadanie składa się z kilku elementów. Najpierw musisz odnaleźć Drzewo Inifussa w Mrocznej Knieji, dotknąć go i zabrać pergamin. Akara przeczyta go dla nas - jest to 'instrukcja obsługi' kamiennego kręgu na Kamiennej Równinie. Gdy pouruchamiasz kamienie w kolejności pokazanej na pergaminie, otworzy się portal do Tristram. Tam czeka seria dosyć trudnych walk, która zaowocuje uwolnieniem Caina. Deckard Cain otworzy sobie portal do Obozowiska Łotrzyc, musisz się z nim tam spotkać.Nagroda: kontynuowanie gry, Deckard Cain będzie dla nas identyfikował za darmo przedmioty. Narzędzia PracyKoszary KlasztorneCharsi Opis:Charsi prosi nas o znalezienie zaginionego Mallusa Horadrimów. Młot stoi na stojaku w Koszarach w Klasztorze, strzeże go bardzo silny i bardzo wytrzymały Kowal.Nagroda: Charsi ulepszy jeden z posiadanych przez nas przedmiotów pod warunkiem, że jest on niemagiczny (musi mieć białą nazwę). Radzę dobrze wybrać, jako że przedmiot ulepszony przez Charsi staje się rare'm! (rzadkim przedmiotem - żółta nazwa). Zapomniana WieżaCzarne UroczyskoSpleśniała Księga na Kamiennej Równinie Opis:Po przeczytaniu księgi leżącej na ołtarzu na Równinie odnajdź Wieżę na Uroczysku, zejdź kilka pięter w dół. Po drodze zaatakuje Cię kilka stad potworków, umiarkowanie groźnych. Na samym dnie czeka na Ciebie Baronowa - dosyć trudny przeciwnik, szczególnie gdy nie masz odporności na ogień. Nagroda: skarb Baronowej, sporo magicznych przedmiotów, a i jakiś rare czy unikat potrafi się tu znaleźć. Siostry RzeziKlasztorDeckard Cain Opis:Musisz znaleźć i zabić Andariel, znajdującą się w podziemiach klasztornych. W walce jest dosyć groźna, ma ataki dalekiego zasięgu, w zwarciu też jest ciężko, łatwo zostać otrutym... Po zabiciu jej porozmawiaj z Warrivem.Nagroda:mnóstwo złota, kilka przedmiotów oraz klejnotów plus droga do drugiego aktu
AKT II
NazwaGdzieKto zleca Siedziba Radamentakanały pod Lut GholeinAtma Opis: musisz zejść do kanałów pod Lut Gholein, dojść na poziom trzeci, znaleźć Radamenta i zabić go. Uważaj na hordy nieumarłych przewalające się przez podziemia.Nagroda: Księga Umiejętności (dodaje punkt do umiejętności) Laska Horadrimówkanały pod Lut Gholein, Sale Umarłych, Robacze Gniazdo, świątynia ŻmijoszponówDeckard Cain Opis:najżmudniejszy quest w tym akcie. Najpierw po zabiciu Radamenta musisz znaleźć Pergamin Horadrimów i porozmawiać z Deckardem. Deckard wyśle Cię do Sal Umarłych (tam znajdziesz Kostkę Horadrimów - bardzo przydatną zabawkę), trzonek Laski Horadrimów (w Robaczym Gnieździe) oraz amulet Żmijoszponów (w świątyni Żmijoszponów). Amulet i trzonek musisz połączyć w Kostce, otrzymasz Laskę Horadrimów.Nagroda: wejście do grobowca Tal-Rasha Splamione Słońceświątynia ŻmijoszponówDrognan Opis:Po niespodziewanym zapadnięciu ciemności Drognan każe Ci wyjaśnić tę sprawę. Aby wykonać zadanie wystarczy dotknąć ołtarza na najniższym piętrze świątyni ŻmijoszponówNagroda:kilka przedmiotów (ze skrzyń wokół ołtarza). Tajemne Sanktuariumharem pod Pałacem, piwnice pałacowe, sanktuariumJerhyn, Drognan Opis:po złożeniu Laski Horadrimów Jerhyn pozwoli Ci odwiedzić swój pałac, prosząc o pomoc w uporaniu się z potworami trapiącymi jego i jego służbę. Na dnie piwnic pałacowych znajdziesz portal do Sanktuarium, w samym zaś Sanktuarium tłum bardzo wymagających przeciwników. Quest kończy się wraz z przeczytaniem Dziennika Horazona, co otwiera portal do Kanionu MagówNagroda: kontynuowanie gry w Kanionie Magów Demonolog Wewnętrzne SanktuariumAtma Opis:W Wewnętrznym Sanktuarium uporaj się ze sprawcą całego zamieszania w pałacu - Demonologiem.Nagroda: Poznanie właściwego symbolu oznaczającego grobowiec Tal Rasha (w Kanionie Magów jest siedem grobowców, tylko jeden jest właściwy, chociaż pozostałych nie zaszkodzi zwiedzić) Siedem GrobowcówGrobowiec Tal RashaJerhyn Opis: W Kanionie Magów wejdź do Grobowca Tal Rasha, tam znajdź otwór i włóż w niego Laskę Horadrimów. Otworzy to przejście do samej sali grobowej. Po pokonaniu Duriela musimy jeszcze odnaleźć Tyraela i porozmawiać z nim. Po dialogu z Jerhynem Meshif zgodzi się nas przewieźć do Kurast (czyli do aktu III)Nagroda:mnóstwo doskonałych przedmiotów, w tym często rare, możliwość gry w dalszych aktach
AKT III
NazwaGdzieKto zleca Złoty Ptak Las PająkówDeckard Cain Opis:Unikalną statuetkę upuści jeden z potworów w Lesie. Po rozmowie z Cainem udaj się do Meshifa, następnie ponownie do Caina, a z nową statuetką do Alkora. Nagroda: Eliksir Życia Ostrze Dawnej ReligiiDżungla ŁupieżcówHratli Opis:sztylet znajdziemy jeśli odpalimy znicz stojący gdzieś w Dżungli a następnie pokonamy unikalnego potworka wraz z obstawąNagroda: rare'owy pierścień + możliwość wynajmowania magów (polecam, przydaje się do rozpraszania uwagi) Wola Khalimawszędzie ;) (Gniazdo Pająków, Podziemia Łupieżców, kanały pod Bazarem w Kurast, Travincal)Ormus Opis:przewodni quest trzeciego aktu. Zadanie polega na upichceniu unikalnego korbacza Wola Khalima, za pomocą którego otworzymy sobie drogę do Kazamatów Mefista. Tym razem potrzebujemy aż czterech przedmiotów - oka Khalima, jego mózgu, serca, wreszcie samego korbacza. Po połączeniu tychże przedmiotów w Kostce Horadrimów uzyskamy Wolę Khalima, którym to korbaczem należy rozbić Kulę Zniewolenia w Travincal.Nagroda: przejście do Mefista Tom Lam EsenaZrujnowana świątynia (jedna z sześciu!) - gdzieś w KurastAlkor Opis:Najgorzej opisany quest w grze. Należy przeszukać 6 świątyń w Kurast (w różnych dzielnicach - w mojej grze dwie były na Bazarze w Kurast, 2 w Górnym Kurast, wreszcie 2 na grobli). W którejś z nich znajdziemy Tom, który należy odnieść Alkorowi. Nagroda: 5 dodatkowych punktów do statystyk Poczerniała świątynia TravincalDeckard Cain Opis:Zadanie polega na zabiciu całej Wysokiej Rady w Travincal. Mała rada - uzbrójcie się dobrze i naruszajcie Radę ''po kawałku'' - jest w niej kilka (!) unikalnych postaci, lepiej nie atakować wszystkich na raz...Nagroda: kontynuowanie gry + korbacz Khalima (upuszcza jeden z członków Rady) StrażnikKazamaty NienawiściOrmus Opis: Po zniszczeniu Kuli Zniewolenia schodzimy 3 poziomy w dół. Mefisto otoczony jest gromadą bardzo groźnych magów, należy wpierw ich wykończyć a dopiero potem zabrać się za Mefista.Nagroda:Możliwość przejścia do Aktu IV + sporo rzeczy (w tym jeden przedmiot rare)
AKT IV
NazwaGdzieKto zleca Upadły Anioł Równina Rozpaczy Tyrael Opis:należy znaleźć i zabić Upadłego Anioła IzuelaNagroda: informacje + 2 dodatkowe punkty umiejętności Piekielna Kuźnia Rzeka PłomieniTyrael Opis:W Rzece Płomieni należy zabić unikalnego potwora i zabrać Młot z Piekielnej Kuźni. Po położeniu Kamienia Mefista na kowadle trzeba zniszczyć go za pomocą Młota.Nagroda: kilka klejnotów Koniec TerroruSanktuarium ChaosuTyrael Opis:W Sanktuarium należy znaleźć i przełamać 5 pieczęci - każda chroniona jest silną obstawą potworków. Przy walce z Diablo należy BARDZO uważać na zagrania 'nie-fair'- zresztą nie chcę niczego zdradzać... Powodzenia i czekajmy na dodatek.Nagroda: poziom w górę + niezłe przedmioty