Destiny najdroższą grą w historii
Bungie po zakończeniu swojego związku z Microsoftem, dla którego tworzyło serię Halo, podjęło współpracę z Activision. Umowa z nowym wydawcą podpisana w 2010 roku zakłada, że twórczość developera będzie przez dekadę zależna od Activision, które aktualnie rozkręca kampanię marketingową Destiny. I jeżeli słowa Bobby'ego Koticka nie są przesadą, to szykuje nam się najdroższa produkcja w historii naszej branży.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/ab/36/4b/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/Destiny_Gameplay_PS4_.mov', });Destiny - prezentacja rozgrywki. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/destiny-prezentacja-rozgrywki,5978.html%3Etym">500 milionów dolarów - taką sumę Activision ma podobno przeznaczyć na pokrycie kosztów produkcji, marketingu, dystrybucji etc. Destiny, które trafi na konsole PlayStation i Xbox nowej i starej generacji 9 września. Jak podaje Reuters, Bobby Kotick, szef Activision wspomniał o takiej kwocie na zeszłotygodniowej konferencji.
Jeżeli obstawiasz zakład za 500 milionów dolarów, nie możesz ryzykować z cudzą marką - mówił Kotick, dając do zrozumienia, jak wielką inwestycją jest dla Activision wspieranie nowej marki stworzonej przez Bungie. Przyjmując wspomniane pół miliarda dolarów za faktyczne koszty, jakie pokryje wydawca przy produkcji Destiny, będziemy mieli do czynienia z niesamowitym rekordem. Szacuje się, że dotychczasowym rekordzistom pod względem wysokości budżetu jest Grand Theft Auto V (265 milionów dolarów).
Inwestycja Rockstara okazała się być jednak bardzo opłacalna, ponieważ zeszłoroczna "piątka" zarobiła miliard dolarów w trzy dni od premiery. Łączna sprzedaż od września 2013 do lutego bieżącego roku osiągnęła poziom 32,5 miliona egzemplarzy na PlayStation 3 i Xboksa 360. Według analityka cytowanego przez Reutersa, Destiny wydane na cztery konsole sprzeda się w około ośmiu milionach egzemplarzy. Jego zdaniem 500-milionowa inwestycja Activision zwróci się dopiero, gdy uda się sprzedać co najmniej 15-16 milionów.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem