(Kliknij na obrazek, aby go powiększyć)ArmA II wydana w 2009 roku stała się ostatnio bardzo popularna za sprawą wypuszczenia tematycznego moda z zombiakami - twórcy mówią o 300 tysiącach sprzedanych egzemplarzy wojennego FPS-a w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od pojawienia się DayZ. Zdaniem Halla pokazuje to ogromny potencjał DayZ w odniesieniu komercyjnego sukcesu i nie ma on wątpliwości, że otrzymamy samodzielne wydanie tego projektu do końca br.
Trudno jednak jest traktować te słowa jako oficjalną zapowiedź, gdyż Dean Hall nie ma pojęcia, kto i dokładnie kiedy miałby wydać DayZ. "Albo wyda to ktoś inny, albo sam się tym zajmę" - mówił projektant Bohemia Interactive, co być może wskazuje na rozmowy prowadzone wewnątrz firmy. Nie da się ukryć, że DayZ tchnęło w ArmA II nowe życie i jeżeli teraz nie wykorzystać tej koniunktury, to kiedy? Powstaje jednak pytanie, czy gracze zachęceni darmowym charakterem moda (nie licząc opłaty za grę Arma II) z radością zapłacą za pełnoprawny produkt powstały na bazie dodatku? Jeżeli jednak 300 tysięcy osób decyduje się na zakup trzyletniej produkcji głównie (tylko?) po to, by spróbować swoich sił w zombie-modzie, to można liczyć, że nie będą się wstrzymywać z nabyciem DayZ: The Game, czy jakkolwiek inaczej miałaby się ona nazywać.
Jak na razie Bohemia Interactive skupia się na pracach związanych z ArmA III, która wbrew wcześniejszym zapowiedziom ukaże się dopiero w 2013 r. Czy w międzyczasie twórcy zajmą się przygotowaniem komercyjnej wersji DayZ? Czekamy na dalsze informacje.