Daylight się spóźni
Szykując wczorajszą listę najważniejszych premier kwietnia, byliśmy przekonani, że w Daylight zagramy już 8 kwietnia. Kilka godzin później okazało się, że twórcy dali sobie jeszcze trochę czasu na dopracowanie tego i owego, a nam pozostaje poczekać na premierę do końca miesiąca.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/bb/12/7f/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/533c3d3303755_Daylight_Somebody_s_Watching_Trailer_PS4_.mov', });Daylight - zwiastun premierowy. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod Zombie Studios (developer) i Atlus (wydawca) poinformowali na oficjalnej stronie gry, że horror FPP zadebiutuje dopiero 29 kwietnia. Skąd to trzytygodniowe opóźnienie? Twórcy tłumaczą, że Daylight powstaje w oparciu o proceduralne generowanie elementów świata gry, co jest dla nich nowością. Z jednej strony ułatwiającą pracę, z drugiej zaś wymagającą większej kontroli i sprawdzania, czy wszystko jest na swoim miejscu i straszy jak należy.
Warto pamiętać, że oprócz losowego generowania poziomów i strachów, w Daylight wystąpi również nowatorski motyw straszenia przez osoby oglądające naszą rozgrywkę w sieci. Jakiś czas temu developer ujawnił, że udostępni funkcję społecznościową, dzięki której osoby oglądające nasze poczynania na Twitchu będą mogły próbować nas przestraszyć. Słowa wypisywane na czacie mają przekładać się na konkretny efekt w świecie gry, na przykład pisząc "miau", grający usłyszy kota.
Oprócz przesunięcia daty premiery developer miał też dobrą wiadomość, dotyczącą promocji cenowych Daylight. Posiadacze PlayStation 4 będą mogli kupić grę za 9,99 (PS Plus) lub 11,99 dolarów przez dwa tygodnie od premiery. Pecetowcy mogą zaś składać zamówienia na Steamie do 29 kwietnia za 9,99 dolarów. Po wyznaczonych okresach promocyjnych gra ma kosztować 15 dolarów bez jednego centa. A tymczasem pozostaje nam rzucić okiem na nowy zwiastun, który zamieszczam powyżej.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem