Pierwotnie darmowy charakter CoreOnline polegał mniej więcej na tym, że oglądając wyświetlane reklamy, zyskiwaliśmy czas na granie. Nie było ograniczeń, można było oglądać reklamy "na zapas", by później bez problemu grać przez dłuższy czas. Square Enix ostatnio zmieniło warunki i teraz za darmo (nadal trzeba oglądać reklamy) można grać jedynie przez dwadzieścia minut dziennie.
Całkiem fajna oferta zmieniła się więc w 20-minutowe demo. Lista dostępnych tytułów w dalszym ciągu nie jest zbyt okazała, gdyż sprowadza się do zaledwie sześciu gier. Najnowsze produkcje udostępnione przez Square Enix to Hitman: Sniper Challenge, czyli pre-orderowy dodatek do Hitman: Absolution i Gyromancer od PopCap.
Square Enix zmienia charakter CoreOnline i udostępnia wszystkie oferowane gry w przeglądarce za 2,99 dolarów miesięcznie. Cena niewygórowana, ale trzeba przyznać, że poszerzanie listy tytułów w takim tempie nie wróży zbyt dobrze całej usłudze. Z drugiej strony przy adresie strony nadal widnieje wiele mówiące określenie "beta", więc Square Enix wciąż nie pokazało ostatecznego kształtu CoreOnline.