Daemonica
Daemonica
Jeśli chcesz, wysłuchaj historii. Jest dość długa, ale pełni rolę intra i bez niej możesz się jedynie domyślać niektórych faktów, a także kto kim jest.
Zbieraj zioła, które spotykasz na swej drodze – łatwo je zauważyć, są bowiem kolorowe (łzy kamienia rosną koło klasztoru, glynwock na bagnach, czarci fart m.in. koło wieżyczki strażniczej na południowo-zachodnim krańcu mapki, wodosen wszędzie wokół). Niektóre przedmioty też mogą się przydać, więc zapamiętaj ich miejsce lub schowaj do ekwipunku (klawisz I lub ikonka w pasku interfejsu).Możesz unikać walki lub wybrać rozwiązania siłowe – decyzja należy do Ciebie.
Bardzo przydatna jest mapa (skrót klawiszowy M lub odpowiednia ikonka w pasku interfejsu). Jest aktualizowana w miarę poruszania się po lokacji. Do wszystkich punktów oznaczonych na mapce możesz się przenieść z dowolnego miejsca, w jakim się znajdujesz. Jeśli mylą Ci się kierunki, zawsze obracaj obraz tak, aby kompas wskazywał północ (N). Jeśli chcesz dojść do miejsca nieoznaczonego, wystarczy gdy klikniesz na nim na mapce (zielony X), a potem pójdziesz według strzałki na ekranie głównym gry. Skorzystaj z drogowskazów przy bramie, którą tu wszedłeś.
AKT I: Ślepa Sprawiedliwość
Misja: CIEPŁE POWITANIECavorn i jego mieszkańcyDowiedz się jak najwięcej o mieszkańcach Cavorn, w tym celu wykorzystaj wszystkie opcje rozmowy na ten temat z każdą napotkaną postacią.
Philip Saintjohn – burmistrzHellen – żona burmistrzaEmma – służąca HellenSimon Lynse – rybakClement Baker – doktorMaud Litcott – zielarkaJohn Cobb – kowalGalfrid Limsey – dziedzicJohn Limsey – pasierb GalfridaRobert Mollins – właściciel gospodyStary Harrel – miejscowy wariatMary Harrel – żona HarrelaMichael – opat zakonu benedyktynówFabius – wysłannik Rzymu
Kilka poradPozwiedzaj lokację, przy okazji pozbieraj zioła. Znajdź kuźnię, gospodę Pod Pękniętym Dzbanem, dom burmistrza, szubienicę za domem burmistrza, Simona nad rzeką, dom doktora za mostem, na zachód od domu doktora dom dziedzica Limsey’a. W pobliżu znajduje się również dom Harrela, a na polu pracuje jego żona. Odwiedź też dom zielarki (północno-zachodni skraj mapy). Obok chatki wiedźmy natkniesz się na kobietę zbierającą zioła – to Helen, młoda żona burmistrza. Pora odwiedzić miejsce zbrodni – idź drogą na północny wschód aż do drewnianego mostu. Nie wejdziesz do klasztoru benedyktynów, główna furta będzie zamknięta, ale obejrzyj cmentarz i dom Duncombe’a. W skrzyni znajdziesz pudełko z krzesiwem, a obok kominka łopatę. Na południe od klasztoru, w lesie, natkniesz się na stos pogrzebowy. Porozmawiaj ze wszystkimi – w dzienniku pojawią się nowe notatki, a na mapie zaznaczone na czerwono miejsca, do których możesz się przenosić po kliknięciu w nie.