Cyfrowa przyszłość oczami Sony na przykładzie Killzone: Shadow Fall
Możliwości dystrybucji i innych usług sieciowych są stale rozwijane, więc aby utrzymać się na powierzchni, Sony konsekwentnie testuje kolejne rozwiązania dla PlayStation 4. Z jednej strony japoński producent stawia na system Gaikai, z drugiej zaś próbuje odpowiedzieć na pytanie, czego brakuje graczom w aktualnym standardzie kupowania i pobierania gier z sieci na własną konsolę.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/57/bc/2b/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/5242c0655f690_Killzone_Shadow_Fall_Multiplayer_Trailer.mov', });Killzone: Shadow Fall - strzelają się po sieci. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/killzone-shadow-fall-zwiastun-trybu-wieloosobowego,5524.html%3Etym">Fergal Gara, szef brytyjskiego odziału Sony PlayStation Eurogamerem mówił między innymi o nowym rozwiązaniu, które pozwoli grać w nabyty tytuł w wersji cyfrowej, zanim ten ściągnie się w całości na dysk konsoli. Aby zobrazować korzyści płynące z tej opcji, Gara podał przykład Killzone: Shadow Fall, która w wydaniu niepudełkowym ma zajmować około 50 GB na twardym dysku PlayStation 4. Dla osób ze słabym łączem internetowym pobranie takiego pliku byłoby co najmniej niekomfortowe.
Nowe rozwiązanie Sony, polegające na graniu w momencie, gdy plik jest pobrany tylko częściowo, ma być przede wszystkim odpowiedzią na rosnące znaczenie dystrybucji cyfrowej, a także ogromnych rozmiarów gier na PlayStation 4, które jak widać na przykładzie Killzone: Shadow Fall, mogą zajmować nawet kilka razy więcej miejsca niż "duże" gry pudełkowe znane z PlayStation 3. Co istotne, Gara przyznał, że pobieranie pliku w trakcie grania nie jest jeszcze wolne od wad, a ponadto wersje cyfrowe w takiej postaci mogą się negatywnie różnić od gier z pudełka. System jest jednak cały czas testowany i rozwijany.
Szef brytyjskiego PlayStation podkreślił, że Sony traktuje granie i usługi sieciowe jako wielką inwestycję, dzięki czemu sieć będzie działać lepiej na wielu poziomach. Gara zauważył, że nie chodzi tutaj wyłącznie o sprzedaż gier i granie po sieci, ale o rozwój, który doprowadzi do powstania sieci społecznościowej.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki