Cyberpunk 2077 2.0 - pierwsze wrażenia z aktualizacji. Nareszcie chce się grać

Tak dużej aktualizacji do Cyberpunk 2077 jeszcze nie było. W grze pojawiło się wiele zmian, które już zdążyłem pokochać, a to dopiero moje pierwsze wrażenia. Już wkrótce opowiem wam o nich więcej.

Cyberpunk 2077 2.0 - pierwsze wrażenia z aktualizacji. Nareszcie chce się graćCyberpunk 2077: Widmo Wolności
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Arkadiusz Stando
4

Cyberpunk 2077 to według tytuł, który zapamiętamy na długie lata. Część z nas będzie tę produkcję kojarzyć z kiepskim startem i wieloma bugami, inna część pochwali wątek fabularny i misje poboczne, a inni jeszcze będą chwalić stylistykę i ogólny klimat Night City. Mi w Cyberpunku 2077 od początku przeszkadzała tylko jedna rzecz.

Na początku gra była bardzo nieintuicyjna. Trzeba było bardzo, ale to bardzo chcieć w nią grać, żeby zrozumieć jak budować postać, jak walczyć, jak korzystać z braindance'u itp. Nie mówiąc o tym, że w dniu premiery na PC ciężko było w nią zagrać, bo obecne układy graficzne nie radziły sobie najlepiej. Dziś jest już na szczęście zupełnie inaczej.

Pierwsze wrażenia - czy Cyberpunk 2077 2.0 faktycznie zmienia grę?

Tak. Darmowa aktualizacja 2.0 sprawia, że moja relacja z Cyberpunk 2077 stała się o wiele lepsza. Od samego początku miałem mieszane uczucia odnośnie systemu uzbrojenia, wytwarzania a także ogólnie mówiąc UI/UX. Teraz sporo się zmieniło. Jest przejrzyście i zrozumiale.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Starfield - musisz to wiedzieć, zanim zagrasz

Przede wszystkim oprócz istniejącego już podziału wśród broni pojawił się nowy - na generacje. Im wyższa, tym mamy świadomość, że broń będzie lepsza. W prosty sposób możemy też ulepszać zarówno bronie jak i hacki czy wszczepy, zbierając materiały do ulepszania ich. Jednocześnie bronie nadal mogą być jeszcze legendarne czy ikoniczne. Jedno nie gryzie się z drugim.

Jazda i pościgi - Cyberpunk 2077 niczym GTA?

Odkąd fizyka jazdy autami uległa znacznej poprawie, w Cyberpunk 2077 można w końcu się pościgać i trochę pobawić tymi super odpicowanymi autami z przyszłości. Mam wrażenie, chociaż na oficjalnej liście zmian o tym nie wspomniano, że w wersji 2.0 jeździ się jeszcze lepiej, niż ostatnio. Nadal brakowało jeszcze strzelania z auta. No i już jest.

Są auta, które mają wbudowane uzbrojenie (albo możemy je dokupić w specjalnych garażach) i to jest prawdziwie satysfakcjonujące. Czasami także przydatne, jeśli mamy całą grupkę gangusów do rozbicia, a nie chcemy sobie brudzić rąk. Ani hacków. Sam fakt, że jeździmy pędzącą maszyną śmierci sprawia, że jedzie się po prostu przyjemniej.

Nowy system umiejętności i atutów - teraz mają dla mnie sens

Nie da się ukryć, że drzewko umiejętności było jak dotąd dość chaotycznie zbudowane i jak widać CD Projekt RED cały czas pracował nad tym, aby wreszcie nabrało sensu. Już ma ręce i nogi - można by powiedzieć. Chociaż nadal trzeba trochę pograć, aby wymyślić jeden sensowny build. I z drugiej strony żaden nie będzie idealny. Wszczepy polegają w sporej mierze na rozwiniętych przez nas umiejętnościach, i mogą pokrywać się z niektórymi atutami z innego drzewka. To wszystko może brzmieć chaotycznie, ale w grze naprawdę ma sens. Nie da się być ani zbyt mocnym, ani zbyt słabym - takie odnoszę przynajmniej wrażenie.

Jednak chyba najwięcej dzieje się w samych wszczepach. Każdy z nich ma swoją cenę dla naszego ciała. Są limity i to wyraźne, a niektóre atuty pozwalają nam te limity zwiększać a nawet przekraczać. W tej kwestii jeszcze niewiele jestem w stanie powiedzieć, ale mam wrażenie że limity dodają też trochę balansu w grze.

Cyberpunk 2077: Widmo Wolności - już wkrótce recenzja

Więcej o Cyberpunk 2077 2.0 już wkrótce. Jesteśmy już w trakcie recenzowania dodatku Cyberpunk 2077: Phantom Liberty (Widmo Wolności). Recenzja na naszej stronie ukaże się już 20 września o godzinie 17:00.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne