Cwane ufoludki - O The Mims Beginning

Cwane ufoludki - O The Mims Beginning

Zbigniew Trzeciak

Pierwsze z nich nastąpiło tuż po włączeniu. The Mims to jeden z tych tytułów, którym nieruchome obrazki wyrządzają krzywdę. W ruchu świat przedstawiony wygląda po prostu przepięknie. Projekt graficzny to spotkanie z pogranicza sciencie-fiction i inspiracji naturą, ostatecznie osiągając efekt bardziej przyjaznego i kolorowego Spore.

Dlatego prezentujemy wam ten oto nieruchomy zrzut z gryTrudno też nie zachwycić się różnorodnością tego, co prezentują twórcy. Od budynków, przez roślinność, po występujące na kolejnych unoszących się wyspach gatunki fauny, wszystko jest wizualną przyjemnością, a jednocześnie ucieka od recyclingu stworzonych wcześniej konceptów.

Drugim zaskoczeniem jest sama mechanika rozgrywki, która oscyluje gdzieś pomiędzy typowym ekonomicznym RTS-em a „zabawą w boga” pokroju Black & White. Oczywiście zaczynamy od zbudowania kolonii i zapewnienia sobie dostępu do odpowiednich surowców, które w krótkich – dwu, trzystopniowych – łańcuchach produkcyjnych pozwalają na rozbudowę małej osady pełnej kosmicznych ludków.

Później zauważymy, że grą rządzą dodatkowe prawa, które choć same z siebie nie stanowią innowacji to w bardzo przemyślny sposób wykorzystują znane rozwiązania. Zapach roślin przyciąga szkodniki, a zapach zwierzyny drapieżniki – obydwie grupy zagrażające w różny sposób dobrobytowi kolonii. Obydwie także wymagające uszczuplenia populacji robotniczej na rzecz wyhodowania jednostki bardziej wojowniczej. A żeby zdobyć na to wszystko środki może warto wystrzeliwującą owoce roślinę zasadzić w dolinie, aby żniwa były dużo szybsze i łatwiejsze?

Takich niewidocznych na pierwszy rzut oka kruczków jest więcej, a gra która początkowo sprawiała wrażenie bardzo łatwiutkiego dema technologicznego przeradza się w pełnoprawną, wciągającą przygodę. W tej chwili dostępny jest zaledwie krótki fragment całości, ale już widać, że tytuł świetnie sprawdza się w formule zamkniętej rozgrywki, gdzie na każdej wyspie wyznaczone są konkretne cele, zmuszające do kombinowania z narzędziami.

Twórcy opowiadają o grze

Trzecim z zaskoczeń jest fakt, że za The Mims stoi zaledwie trzyosobowy zespół, w składzie: programista, grafik i dźwiękowiec. Prawie dwa lata włożonej przez nich pracy nosi znamiona projektu, w który zaangażowanych było dużo więcej osób.

The Mims to gra indie z jaką dawno nie miałem do czynienia. Nie eksperymentuje na siłę, nie sili się na niepotrzebną nowatorskość i nie opiera swojej mocy na jednym, genialnym pomyśle. W miejsce tego spotykamy się z bardzo solidną produkcją strategiczną, w ślicznym opakowaniu, nostalgicznie nawiązującą do tytułów ze „starych, dobrych czasów”.

Jeśli chcecie sami sprawdzić, jak The Mims wygląda w akcji, to tu znajdują się linki do wersji demonstracyjnych.

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.