Crytek broni skąpych strojów w Warface
Jeśli ktoś z was nie grał jeszcze w Warface (ten tytuł wciąż jest wspaniały), strzelankę f2p od Cryteka, musi wiedzieć, iż niektóre skóry sprawiają, że modele kobiece w grze odsłaniają nieco ciała – głównie w rejonach biustu i talii. Firma doczekała się już z tego powodu wielu krytycznych komentarzy. Jak jednak twierdzi Joshua Howard z Cryteka, taki wygląd bohaterek to nie wybór twórców, a samych graczy.
Howard, w wywiadzie dla Wired, zdradził, iż powiększone biusty żeńskich modeli są odpowiedzią na uwagi graczy z Rosji i Chin. Wygląd kobiet zmieniać się będzie w zależności od graczy z danego terytorium.
Modele kobiet to dobry przykład tego, jak postrzegamy różne podejście kulturowe konkretnych regionów odnośnie tego samego tytułu. Te, które obecnie prezentujemy, wyszły z regionu Rosji. Nie są one rzecz jasna dokładnie tym, czego chcieli rosyjscy gracze – ich propozycje były dużo bardziej ekstremalne. Między innymi chcieli, by kobiety biegały w butach na wysokich obcasach.
Howard dodał, iż zespół odpowiedzialny za Warface z wielką powagą podchodzi do męskich bohaterów i stara się przyodziewać ich w najbardziej realistyczne części ekwipunku. Nie widzą oni nic złego w tym, by od czasu do czasu dodać coś nierealistycznego do ubrania kobiet. Co więcej, dla terytorium Chin przygotowują oni kolejny zestaw podobnych projektów modeli.