Crysis 2 ma wyznaczyć nową jakość sztucznej inteligencji
Jeden z producentów nadchodzącego Crysisa 2, Nathan Camarillo, stwierdził, że w grze będziemy mogli doświadczyć niezwykle rozwiniętej sztucznej inteligencji naszych przeciwników. Mają oni na bieżąco dostosowywać się do obecnej sytuacji i na nią reagować.
„Jest tam taki duży koleś… brutalny kosmita. Będzie Cię aktywnie szukał i starał się zniszczyć Twoje osłony. Jeśli schowasz się za samochodem, to będzie wiedział, że można go rozwalić i wyśle w tamtą stronę rakiety”, mówi Camarillo.
„Wrogowie będą także reagować na typy broni, które aktualnie posiadasz. Jeśli wyjdziesz na wielkiego kolesia z pistoletem, to on się tym nawet nie przejmie. Jeśli weźmiesz jednak wyrzutnię rakiet i strzelisz w niego, to będzie starał się schować lub przynajmniej zrobi krok w bok”.
Brzmi to wszystko bardzo interesująco, a w połączeniu z zapowiedziami o próbie stworzenia najładniejszej gry na PS3, wygląda na to, że w kwestii grafiki i fizyki Crysis 2 na pewno nie zawiedzie.
Gra ukaże się w drugiej połowie tego roku na PlayStation 3, Xboksa 360 i PC.