Counter-Strike 2 nadchodzi? Beta ma ruszyć niebawem
Counter-Strike: Global Offensive czeka duża zmiana. Niedawne informacje sugerowały pojawienie się jego następcy, teraz dostajemy kolejne przecieki, które miałyby świadczyć o tym, że tę popularną grę czeka ogromna zmiana. Nadchodzi nowy CS.
Counter-Strike: Global Offensive zadebiutował w 2012 r. Nie da się ukryć, że gra od tamtej pory zdążyła się zestarzeć. Według niedawnych informacji, które odnaleziono w plikach udostępnionych przez NVIDIA, w planach miało pojawić się coś, co nazywano "cs2.exe" i "csgos2.exe", co można zdekodować jako "Counter-Strike: Global Offensive Source 2". Wiele wskazuje na to, że nie były to tylko plotki.
Richard Lewis, dziennikarz zajmujący się e-sportem, potwierdza, że Valve jest już bardzo bliskie wydania nowej wersji Counter-Strike'a. Jak informuje Lewis, "Counter-Strike 2" ma być przeniesiony na silnik Source 2, na którym stworzono m.in. Half-Life Alyx.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziennikarz zauważa, że w ostatnim czasie poza informacjami udostępnionymi przez NVIDIA można było też zauważyć pewne ruchy Valve. Zmieniona została na przykład grafika tła oficjalnego konta twitterowego poświęconego CS:GO.
Nowy Counter-Strike pojawi się już niebawem. Według doniesień anonimowych źródeł, na które powołuje się Lewis, beta testy mają zostać uruchomione w marcu, najpóźniej 1 kwietnia. Stworzenie nowej odsłony CS-a miało być dla Valve priorytetem. Z tego względu od jakiegoś czasu można było odnosić wrażenie, że Counter-Strike jest nieco zaniedbywany.
"Największym priorytetem jest wydanie tej gry, a następnie dopracowywanie, naprawianie wszelkich błędów i doprowadzenie jej do poziomu, którego ludzie oczekują od Counter-Strike'a" - miał powiedzieć anonimowy informator Richardowi Lewisowi.
Zmiana silnika, który napędza CS:GO z pewnością nie spodoba się tym graczom, którzy korzystają z leciwego sprzętu. Poprawa grafiki i samej rozgrywki będzie szła w parze z większymi wymaganiami sprzętowymi. Trudno jednak spodziewać się, że w 2023 r. gry będą rozwijać się w taki sposób, by były dostępne dla graczy z kilkunastoletnim sprzętem.
Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii