Co wynika z porównania wirtualnych krain z rzeczywistym światem

Ilu z nas sięga po gry komputerowe nie tylko w celach rozrywkowych, ale by poznać nowe, niesamowite światy? Chęć oderwanie się od rzeczywistości może być przyczyną szukania przygód w cyfrowych krainach, które z roku na rok, zwłaszcza w przypadku gier sieciowych, oferują coraz więcej możliwości. Wiemy, że wirtualne światy są bogate w rozmaite atrakcje i zamieszkują je ogromne rzesze graczy, ale jak największe z nich wypadają w porównaniu z prawdziwym światem?

Jakub Zagalski

Na takie pytanie postanowiła odpowiedzieć agencja Epiphany, zajmująca się marketingiem cyfrowym, która jak podaje GamesBeat, przygotowała ostatnio ciekawe zestawienie. Na warsztat zostały wzięte trzy popularne gry sieciowe: EVE Online, World of Warcraft oraz Second Life, i porównano je pod różnymi aspektami do realiów panujących w prawdziwym świecie. Co z tego wynikło? Dowiecie się z tej strony i pokrótce z poniższego opisu.

Pod względem liczby ludności EVE Online nie ma dużego powodu do dumy (500 tysięcy subskrybentów), chociaż ten wynik i tak przewyższa populację stolicy Szkocji (495 tysięcy). World of Warcraft pod względem liczby użytkowników to wyższa liga, i chociaż cały czas traci wiernych graczy, to w 2011 roku gra mogła się pochwalić 12 milionami "mieszkańców". Populacja WoW-a była więc o pół miliona większa od tej zamieszkującej niewirtualną Moskwę.

Ciekawym osiągnięciem Second Life jest założenie dziesięciu ambasad na terenie realnie istniejących krajów takich jak Albania, Macedonia, Szwecja czy Kolumbia. Dzięki takiej niecodziennej promocji wirtualny świat stworzony przez Linden Research ma o trzy ambasady więcej niż Pjongjang, stolica Korei Północnej. Porównując wzrost liczby użytkowników Internetu w latach 2006-2011 do rosnącego zainteresowania Drugim życiem w tym samym okresie, "gra" wydana w 2003 roku bije na głowę miłośników WWW. Przez pięć lat liczba osób korzystających z sieci powiększyła się ponoć o 121%, podczas gdy Drugie życie zanotowało 4000-procentowy wzrost zalogowanych.

Całe porównanie trzech wirtualnych i jednego realnego świata znajdziecie tutaj.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.