Co stanowi cenę gry?
Czy zastanawialiście się kiedyś co stanowi tak naprawdę cenę gry? Wydając nierzadko te 200 zł, z pewnością niejeden z nas miał wątpliwości, czy kwota ta nie jest aby zbyt wysoka.
Steve Perlman, założyciel OnLive postanowił podzielić się swoją wiedzą na temat składowych czynników ceny gry. Według jego słów aż 25% tej kwoty stanowią zarobki sprzedawców. Z każdych 60 dolarów wydanych na grę w Ameryce, do rąk sprzedawców trafia 15. Kolejne 7 dolarów wydane zostaje na prowizje dla producenta konsoli, które trafiają w ręce Sony, Nintendo, czy Microsoftu. 7 dolarów stanowi również koszt… zwrotów. Za wszystkie niesprzedane gry, które zostaną później oddane wydawcy ze sklepów, płacimy więc tak naprawdę my. Koszty dystrybucji i produkcji tytułu to 4 dolary. Do rąk twórców trafia więc finalnie wyłącznie 27 dolarów, co stanowi niecałą połowę kwoty, którą płacimy za grę.
25.02.2010 16:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pozostaje więc pytanie dlaczego gry sprzedawane w cyfrowej dystrybucji nadal są takie drogie, pomimo redukcji części powyższych kosztów? Wygląda na to, że wydawcy zamiast obniżać ceny sprzedawanych w ten sposób gier, postanowili chytrze zarabiać więcej.