Capcom przeprasza za uciążliwe zabezpieczenia
Pisaliśmy ostatnio o przypadku gry Capcomu - Final Fight: Double Impact, która w wersji na PlayStation 3 posiada zabezpieczenia DRM polegające na konieczności ciągłego połączenia z Internetem podczas gry. Każde wylogowanie z sieci skutkuje zresetowaniem tytułu. Część graczy poczuła się tym faktem oburzona, tym bardziej, że na amerykańskim PSN, z którego kupić można było grę, nie podano informacji o występowaniu takich zabezpieczeń. Przedstawiciel Capcomu postanowił odpowiedzieć na te zarzuty.
Jak się dowiadujemy, Capcom przeprasza „za problemy, które mają użytkownicy”, jednak nie oznacza to w żadnym wypadku, że zabezpieczenia zostaną zlikwidowane lub złagodzone. Dodana zostanie wyłącznie informacja w opisie gry na amerykańskim PSN, że zabezpieczenia takie występują.
Capcom tłumaczy, że zabezpieczenia te nie są unikatowe dla Final Fight: Double Impact oraz że występowały już wcześniej na PlayStation Store. Z pewnością jednak żadna inna gra nie była tak uciążliwa w tym względzie. Wydawca dodał, że być może nie w każdym nowym tytule taka forma DRM będzie dodawana, ale trzeba było spróbować, jak ona wypadnie.