Brytyjczycy uważają, iż gry powodują przemoc

Jedna z ostatnich sond, przeprowadzona przez serwis YouGov (pod czujnym okiem dra Andrew Przybylskiego z Oxford Internet Institute) pokazuje, że większość starszych Brytyjczyków łączy gry z przemocą w realnym świecie. 61% ankietowanych, którzy mieli zdanie na ten temat – czyli ci, którzy nie odpowiedzieli nie wiem - uważa, iż gry powodują agresywne zachowanie, prowadzące do przemocy.

Iga Ewa Smoleńska

Źródło: http://yougov.com/Jeśli zagłębić się w te dane bardziej, okazuje się, że opinia ta jest dużo bardziej popularna wśród ludzi, którzy osiągnęli już 60 rok życia lub go przekroczyli. Sprawdza się ona wśród 79% ankietowanych, spełniających ten warunek. Większość młodych – bo 57% - uważa natomiast przeciwnie - że gry stanowić mogą dobry wentyl dla agresywnych uczuć. Takiej odpowiedzi udzieliło 73% ankietowanych w wieku od 18 do 24 lat.

Co ciekawe, kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni wskazywały, że gry mogą być powodem przemocy. Co więcej, ludzie, którzy sami twierdzili, że nie mają tak wiele kontaktu z wytworami owego medium, pięć razy częściej niż ci, którzy regularnie wchodzili z nimi w kontakt, stwierdzali, iż musi istnieć korelacja między grami a przemocą.

Wyniki owej sądy nie są rzecz jasna niczym zaskakującym. Wielokrotnie to właśnie ci, którzy najmniej mają wspólnego z tematem, mówią o nim najgłośniej. Do takich poglądów z pewnością przyczyniają się również media, które wielokrotnie wskazują na fakt, iż dany przestępca grał kiedyś w jakąś grę. Tak czy inaczej, by jednoznacznie stwierdzić, czy gry mają, czy też nie mają związku z agresywnym zachowaniem prowadzącym do przemocy, musimy czekać na wyniki szczegółowych, wieloletnich badań, które podejmowałyby ten temat.

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.