Sympatyczna gra logiczno-zręcznościowa, bliska kuzynka kultowego Boulder Dash. Głównym bohaterem programu jest malutki żuk, który mieszka głęboko pod ziemią i ma w poważaniu wszelkie powierzchniowe sprawy. Do szczęścia wystarcza mu bowiem pełna spiżarka, tony podziemnych korytarzy, po których można spacerować, oraz smaczne kąski zakopywane przez ptaki, co głupsze psy bądź wiewiórki. Jednym słowem Ju jest zadowolony z życia i uśmiech rzadko kiedy znika z jego twarzy.
Pewnego dnia jednak w jego ukochanej norce pojawiają się potwory. Armia bestii zaczyna krążyć po podziemnych schowkach, kopać własne korytarze i mościć norki. Ju postanawia podjąć nierówną walkę o wolność swoich włości. Pomóc mu ma w niej gracz.
ZASADY OGÓLNE
Gracz porusza głównym bohaterem za pomocą klawiszy kursora. Klawiszem Enter bądź przyciskami 1, 2 i 3 zmienia bronie, a za pomocą spacji ich używa. Po lewej stronie ekranu widzi najważniejsze wskaźniki. Są to:- Liczba punktów, które gracz do tej pory zdobył. Punkty otrzymuje się w zamian za znalezione przedmioty i zabite potwory.- Ilość energii, jaką gracz posiada. Znika ona w miarę wysiłków oraz w wyniku nieszczęśliwych wypadków. Energię można odnowić, zjadając owoce. Maksymalny jej poziom wynosi 99 punktów.- Ilość niesionych broni, m.in. bomb czasowych, pocisków i min.
W programie istnieją cztery rodzaje podłoża. Pierwsze z nich - czarne - to klasyczny korytarz. Zarówno bohater, jak i potwory mogą po nim swobodnie wędrować. Drugie podłoże - brązowa ziemia - stanowi dla potworów przeszkodę, lecz Ju przekopuje się przez nią bez najmniejszych kłopotów. Ściana zbudowana z cegieł stanowi niezłą blokadę. Ju może ją jednak wysadzić, lecz to zajmuje troszkę czasu. Ostatni rodzaj ściany - stal - jest nie do ruszenia.
Należy pamiętać, że wędrując i kopiąc bohater gry traci cenną energię życiową. Odzyskuje ją, żywiąc się znalezionymi owocami.
PRZECIWNICY
Niebieskie stwory - bardziej fioletowe niż niebieskie, ale i tak podłe. Biegają bez przerwy po wyrąbanych korytarzach, starając się za każdym razem skręcić w lewo. Gdy napotkają bohatera bądź pozostawiony przez niego przedmiot, atakują go bezpardonowo. Aby awansować na kolejny poziom, Ju musi pozbyć się wszystkich niebieskich stworów.
Kaktusiaki - stwory przypominające z wyglądu kaktus. Są twarde i sprytne, omijają większość pułapek pozostawionych przez Ju, między innymi miny i pojemniki z kwasem. W dodatku w przypadku przeszkód bądź rozstajów skręcają tak, jak mają na to ochotę - nie ma tu reguły. Aby awansować na kolejny poziom, Ju musi pozbyć się wszystkich kaktusiaków.