Back to the Future: The Game – Episode 4 – poradnik
Back to the Future: The Game – Episode 4 – poradnik
1986 – Ośrodek programu Citizen Plus
Zgodnie z zakończeniem trzeciego epizodu Marty został złapany przez strażników nadzorowanych przez Ednę. Nowy rozdział zaczyna się w celi, gdzie nastolatek pozbawiony jest swoich rzeczy. Skorzystaj dwukrotnie z interkomu i poproś strażnika, by pozwolił Ci na nie spojrzeć. Następnie popatrz przez okno nad plakatem i skorzystaj z kamery, by porozumieć się z George`em.
Ojciec pomoże Ci porozmawiać z Jennifer, umożliwi też wzięcie rzeczy z szafki, dzięki zapamiętaniu kodu wpisywanego przez strażnika. Wykorzystując drugi interkom i gitarę, wzbudź zainteresowanie dziewczyny. Pomoże Ci to w wydostaniu się z celi, zyskasz też nowe przebranie.
Tak ubrany udaj się w stronę aparatury, gdzie pracuje technik. Jak widzisz, wykazuje on niezwykłe zainteresowanie pobliską żywnością. Pod drzwi podłóż gazetę, którą masz w swoim ekwipunku. Korzystając z interkomu, porozum się z Tannenem, karząc mu połknąć tabletkę. Gdy ją wypluje, zabierz lek razem z gazetą. Tak uzyskany środek wrzuć do napoju stojącego obok technika.
Czas uratować Pierwszego Obywatela Browna. Najpierw skorzystaj z pokrętła związanego z głośnością, a następnie z drugiego, dotyczącego węchu (olfactory). Idź do pomieszczenia po lewej. Pozostaje już tylko ponowne wykorzystanie gitary i bardzo efektowna ucieczka.
1986 – plac przed Ratuszem Hill Valley
Porozmawiaj z Brownem na temat zaistniałej sytuacji. W końcu niedoszły Doktor zabierze DeLoreana do naprawy, a Marty'emu zostanie pokręcić się po okolicy. Po chwili trafi on na Ednę Strickland, jednak wróci też Pierwszy Obywatel. Czas na kolejną podróż w czasie.
1931 – plac przed Ratuszem Hill Valley
Brown opowie nieco o sytuacji. Wykorzystaj okazję do wypytania go o najważniejsze rzeczy, a gdy Marty zostanie na chwilę sam, pojawi się możliwość zagadania do młodego Emmetta. Po wszystkim udaj się poza plac, by dotrzeć do nowego miejsca w tym sezonie Back to the Future: The Game.
Szkoła Hill Valley
Tak, wracasz do doskonale znanej z pierwszego filmu szkoły. Porozmawiaj dwukrotnie z Edną, wyciągając od niej wszelkie niezbędne informacje, a następnie sprawdź wehikuł czasu. Udaj się do Trixie i zaznacz w rozmowie, że chcesz sprawić, by Strickland była zazdrosna. Następnie wróć do Edny i powiedz o spotkaniu z Trixie.
Daleko po prawej znajduje się też Cueball, były współpracownik piosenkarki i „muzy” wystawy. Wypytany udostępni pocztówkę, która rzuci nowe światło na przeszłość dziewczyny. Dopytaj się też o zęby Cueballa, a otrzymasz małą paczkę. Wróć do Edny i pokaż jej uzyskaną przed chwilą kartkę. Porozmawiaj z Trixie, a następnie wyciągnij deskorolkę z wystawy poświęconej przyszłości Hill Valley. Ta sama makieta pozwoli Ci zdobyć sztuczny kryształ – wystarczy kliknąć jeden po drugim trzeci i czwarty przycisk od lewej.
Laboratorium Emmetta
Przejdź na ulicę, by udać się do laboratorium młodego Browna. Na początek zabierz pojemnik na olej, następnie pobaw się aparaturą stworzoną przez Emmetta. By zdenerwować Ednę, musisz wrobić swego przyszłego przyjaciela, a najprostszym rozwiązaniem jest uzyskanie statusu „Zdegenerowany kryminalista” na maszynie tworzącej mapę charakteru. Choć gra jest nieco losowa, zasada jest bardzo prosta. Dla kwestii, które pochwaliłaby Strickland, musisz zarejestrować negatywne odczucia Browna i odwrotnie.
Jest kilka rzeczy, które zmieniają nastrój Emmetta. Pozytywne reakcje wzbudza gotujący się obiad oraz nagranie na gramofonie. Negatywne emocje wywołują ciastka od Cueballa, smród z akwarium oraz generator prądu. Musisz przełączać obrazy na wyświetlaczu i doprowadzać Browna do upragnionego nastawienia.
Emmett musi czuć się źle, gdy demonstrowane jest zdjęcie Edny i dobrze, gdy na ścianie widnieje John Wilkes Booth. Zarejestrować też trzeba niechęć, gdy akurat pokazujemy oficera Parkera oraz aprobatę, gdy przechodzimy na jednego z Tannenów. Przydatna jest też awersja do niewinnego dziecka i sympatia do Trixie. Sprawdź tak uzyskaną mapę charakteru Browna i podmień ją na tablicy reprezentacyjnej. Zabierz album ze zdjęciami, jak również fiolkę ze środkiem czyszczącym (wykorzystaj prysznic, by odciągnąć uwagę przyszłego Doktora).
Szkoła Hill Valley
Gdy wrócisz przed szkołę, przejdź na wystawę poświęconą przeszłości i – korzystając ze środka czyszczącego – zdobądź stare futro. Podejdź do DeLoreana i włóż do niego środek, a następnie poproś Pierwszego Obywatela o wielokrotne przetestowanie maszyny. Gdy substancja postarzeje się wystarczająco, zabierz ją.
Idź do Trixie, której możesz dać każdy ze zdobytych przedmiotów – futro, sztuczny klejnot, a także fotografię małego Browna.
Laboratorium Emmetta
Gdy wrócisz do laboratorium, przekonasz się, że sprawy nie mają się najlepiej. Zastaniesz Ednę i Emmetta w bardzo romantycznej sytuacji. By pozbyć się Strickland i jednocześnie skłonić ją do powrotu do szkoły, musisz wspomnieć o starszym Brownie, którego Edna rozpoznaje jako Carla Sagana. Powiedz jej, że posiada on informacje o podpalaczu. Użyj znów substancji z ekwipunku na przyjacielu Marty'ego.
Szkoła Hill Valley
Czas na doprowadzenie naszych machinacji do finału. W rozmowie z Pierwszym Obywatelem będziesz musiał wyznać, jaki jest los Edny w przyszłości. Następnie kliknij na młodego Emmetta i obserwuj rozwój wydarzeń. Robi się gorąco.
Ratusz Hill Valley
Porusz każdy wątek w rozmowie z Brownem. Zaznacz, że łudzi się, a gdy dostanie olśnienia i spadnie, dopytaj go o przydatne rzeczy. Wykorzystaj linę, by jako Marty zejść na dół, a następnie użyj środka do jej poluźnienia. Wróć na górę i rozbujaj się, by złapać Emmetta. Ponownie skorzystaj z substancji młodego naukowca, by go uwolnić. Gdy obaj zejdą na dół, pozostaje już tylko obejrzenie sekwencji końcowej.
Gratulacje! W ten sposób ukończyłeś czwarty, przedostatni już epizod Back to the Future: The Game. Czas na finał pierwszego sezonu gry!