Back to the Future: The Game – Episode 1 – poradnik

Back to the Future: The Game – Episode 1 – poradnik

Paweł Borawski
SKOMENTUJ

Ekipa Telltale Games stworzyła znakomitą przygodówkę, utrzymaną w typowym dla niej zabarwieniu humorystycznym, ale wciąż przywołującą ducha kultowej trylogii. Back to the Future: The Game jest kolejnym produktem tego studia, który został podzielony na pięć epizodów. Poniższy poradnik w zwięzły sposób przeprowadzi Cię przez całą pierwszą część – It's About Time.

1985 – Parking

Zaczynasz na jakże kultowym parkingu Twin Pines Mall. Gra przypomina scenę, którą każdy doskonale kojarzy z pierwszej części Powrotu do przyszłości. Wybór opcji dialogowych to raczej zabawa w odtwarzanie znanego fragmentu, niezależnie od decyzji Doktor w pewnym momencie poprosi o przyniesienie notatnika.

Przejdź w lewo i wyjmij zapiski Browna ze skrzynki z narzędziami. Po kilku scenach odbiegających nieco od oryginału okaże się, że...

Budzisz się w łóżku Marty'ego. To tylko zły sen.

1986 – Laboratorium Doktora

Kolejne wspomnienia, prawda? Poprzechadzaj się dowolnie po laboratorium, badając przedmioty i rozmawiając z dostępnymi postaciami. Kluczowym momentem, rozwijającym fabułę, jest sprawdzenie modelu miasta – w ratuszu schowany został wspomniany już notatnik. Niestety, Marty nie ma lekko, a cenne zapiski zabiera Biff.

Potrzeba bardziej zaawansowanych metod, ale na początek wypada zadbać o to, by George pozwolił Ci walczyć o swoje. W rozmowie z nim wybierz opcję I can fight my own fights, Dad.

Weź leżącą nieopodal gitarę, a następnie pobaw się pokrętłami na gigantycznym wzmacniaczu. Wreszcie spróbuj użyć instrumentu (wybierz go z listy przedmiotów i kliknij na wzmacniaczu). Biff bez chwili zwłoki spróbuje wykazać się muzycznie, co pozwoli Ci na zdobycie notatnika.

Przed laboratorium

Sprzed laboratorium dobiegają znajome odgłosy. To DeLorean w jednym kawałku, a w środku Einstein! Wsiądź do wehikułu czasu, odsłuchaj nagranie od Browna, a następnie zabierz but leżący pod siedzeniem. Pokaż go wiernemu psiakowi, który zaprowadzi Cię do następnej lokacji.

Śródmieście Hill Valley

Chociażby ze względu na ciekawostki fabularne warto pozwiedzać okolicę. By kontynuować przygodę, podejdź do miejsca, gdzie zatrzymał się Einstein.

Po skorzystaniu z domofonu pojawi się Edna Strickland. Tak, to siostra uwielbianego przez Marty'ego dyrektora szkoły. W rozmowie z nią wybierz wypowiedź I've got something for you, a następnie pokaż jej znaleziony w DeLoreanie but.

Gdy będziesz już na górze, spytaj najpierw o zgubiony but (When did you lose your shoe?), a następnie o zebrane gazety (What's with all these newspapers? oraz Where was that speakeasy?). Z uzyskanych informacji wiesz, że trzeba przyjrzeć się bliżej budynkowi, w którym obecnie mieści się wypożyczalnia wideo.

Użyj leżącej na stoliku lornetki. Gdy już zdobędziesz właściwą informację, podejdź do grzejnika. Odkręcony wyda specyficzny dźwięk, który sprawi, że Edna pójdzie do kuchni. Przeszukaj stertę gazet, odnajdując właściwą datę. Niestety szybkie przeszukiwanie może skończyć się nieprzyjemnie...

Przed laboratorium

W ramach przygotowań do podróży w czasie napełnij reaktor Mr. Fusion i porozmawiaj z George`em. Każda opcja dialogowa jest właściwa. Pozostaje tylko obejrzenie sceny, w której DeLorean rozpędza się do 88 mil na godzinę...

1931 – Okolice sądu

Witaj w czasach prohibicji! Po początkowym, niezbyt planowanym, udziale w pościgu Marty ukryje wehikuł czasu i uda się do miasta. Tam też, podążając za Einsteinem, zaczepi go lokalna reporterka. Każda opcja dialogowa jest akceptowalna.

Możesz dowolnie zwiedzać okolicę, jednak ważne lokacje to jadłodajnia (tę odwiedź za moment) i posterunek policji. W tym drugim miejscu, klikając na pierwszych kratach na lewo od drzwi, po raz pierwszy ujrzysz starego przyjaciela.

By ustalić nowy plan działania, należy wybrać I guess I could break you out of jail…, a następnie Where can I find your younger self?. Czas na powrót do mijanej wcześniej jadłodajni.

Jadłodajnia

Obejrzyj scenę z udziałem przodków znanych Ci postaci. Następnie udaj się na tyły budynku, gdzie znajduje się telefon.

Wybierz numer podany przez Doktora. Z uzyskanych informacji wynika, że młodego Emmetta znajdziesz w budynku sądu.

Okolice sądu

Brown, a dokładniej jego młodszy odpowiednik, wychodzi akurat z gmachu sądu, pochłonięty rozważaniami. Przedstaw się, a następnie skorzystaj z opcji dialogowej I have something important for you to do. Wypytaj go o pracę, zaznaczając, że wydaje się czymś przestraszony.

Emmett wspomni, że jedyni ludzie, którzy muszą bać się sędziego, to osoby coś ukrywające. Wtedy spytaj go o jego wynalazek. Pomiędzy pogaduszkami przyszły Doktor może wejść do budynku. Zaczekaj wtedy cierpliwie, bo na pewno po chwili wyjdzie. Niestety, ciężko przekonać go zwykłą rozmową, a młody Brown oczekuje pewnych dowodów na znajomość zagadnień związanych z nauką.

Rozwiązaniem jest nagranie Emmetta („wersji” z 1931) i zaniesienie nagrania do jego starszego odpowiednika. Skorzystaj więc z dyktafonu, a następnie uzyskaj właściwą odpowiedź. Tym samym uda się przeforsować twierdzenie, że Marty jest z biura patentowego i że potrzebuje wynalazku na dziś wieczór.

Nie ma jednak łatwo – brakuje niezbędnego składnika, jakim jest alkohol, a w czasach prohibicji to zakazany towar. Jednak i na to jest rozwiązanie. Musisz znaleźć Arthura McFlya, a by to zrobić, najlepiej pogadać z jego szefem. Kid Tannen czeka niedaleko. Wypytaj go o interes, co pozwoli poznać lokację przodka, a następnie zacznij drążyć temat jadłodajni.

Po poruszeniu kwestii dostaw zupy porozmawiaj o kapeluszu. Nadarzy się okazja, by odwrócić uwagę Tannena i zabrać mu kapelusz. Ze wsparciem Emmetta uda Ci się zbiec zbirom. Udajcie się do punktu wydawania posiłków.

Jadłodajnia

Coś tu śmierdzi, prawda? I nie chodzi o zaschniętą zupę. Gdy „strażnik” zajmie się czytaniem gazety, porozmawiaj za rogiem z Brownem, który zacznie przygotowywać plan. Porozmawiaj też z oprychem, sugerując mu, że zupę należy doprawić.

Szybko wróć na tyły. Emmett wreszcie odkryje rozwiązanie, a Ty zaobserwujesz, które beczki są faktycznie napełnione zupą. Znów pogadaj z pilnującym zupy, tym razem wypytując go o dostawy. Gdy spróbujesz wyjść, pojawi się młoda Edna, zabierając swoją beczułkę. Wyjdź na moment na zewnątrz i porozmawiaj z nią.

Wypytaj ją o pracę, jaką wykonuje, i o Stay Sober Society. Dowiedz się o szczegółach dostaw, oferując swoją pomoc. Wymień jakąś organizację, która może potrzebować porcji zupy. To pozwoli pozbyć się młodej Strickland na trochę. W jadłodajni znów powiedz „strażnikowi”, że zupa wciąż wymaga doprawienia. Odwróci to jego uwagę. Uderz w rurę, co sprawi, że półka nieco się obniży, a jedna z upragnionych beczułek z alkoholem przesunie się we właściwe miejsce.

Edna zabierze omyłkowo beczkę z trunkiem, Twoja w tym głowa, by zawiozła ją tam gdzie trzeba. Wyjdź na zewnątrz.

Okolice sądu

Zaproponuj dziennikarce, by Stay Sober Society spotkało się w domu Browna. Ten zacznie protestować, ale szybko przekona go obietnica o zachowaniu ciszy i groźba co do przekazania patentu komu innemu.

Czas znaleźć Arthura. Podobnie jak na początku gry wykorzystaj Einsteina, tym razem podając mu do powąchania kapelusz McFlya. Pies zaprowadzi Cię do tego samego budynku, w którym w 1986 wypytywałeś Ednę. Niestety żadna z wypowiedzi nie wyciągnie Arthura na zewnątrz, należy więc wrócić przed sąd.

Czas sprowokować Kida do kolejnego pościgu. Gdy zauważy Marty'ego, ucieknie na środek placu i znajdzie bezpieczny przyczółek na dachu altanki. Użyj dyktafonu, by nagrać Tannena, a następnie kliknij na Einsteina, który odciągnie uwagę zbira. Pozostaje Ci uciec z centrum placu i wrócić do mieszkania Arthura.

Użyj nagrania na domofonie, co szybko wywabi McFlya. Nie zwlekając, wręcz mu wezwanie do sądu, które jednocześnie zakończy (przynajmniej w tym epizodzie) wątek Twojego dziadka.

Rezydencja Brownów

Pozostaje już tylko końcowe przygotowanie wiertła. Do tego potrzeba paliwa, niestety, praca Emmetta zostaje przerwana przez jego ojca. Na szczęście młody Brown powie Ci, co robić za pomocą określonych zwrotów.

Wskazówki są losowe i przy każdym podejściu wyglądają inaczej. Gdy Emmett wspomni o karmieniu, życiu czy organizmach, należy dosypać pożywki dla bakterii. Gdy napomknie o ciśnieniu, należy odkręcić korek. Kiedy padnie słowo „ogień” lub określenia związane z ciepłem, musisz zwiększyć płomień, a gdy skupi się na iskrach i elektryczności, trzeba użyć korby.

Po kilku próbach uda się napełnić całą fiolkę i tym samym zakończyć przygotowania.

Przed więzieniem

Okazuje się, że Doktor został przeniesiony, a w całym zamieszaniu wiertło wybucha. Gazeta, którą nosisz w kieszeni, zmienia się, wciąż jednak pokazując, że nasz przyjaciel ginie, tylko w inny sposób. Zbierz pozostałości wiertła i przyczep je do roweru Edny, który został przed budynkiem więzienia. Czas na pościg!

W pogoni za policyjną furgonetką

By wydostać Doktora, potrzeba kluczy, które znajdują się na przedzie samochodu. Najpierw przejdź na prawą stronę furgonetki i ułam antenę, a następnie weź klucz ze skrzynki.

Użyj zabranego klucza po lewej stronie wozu, tak by odkręcić oponę i przejść dalej, w kierunku kierowcy. To Kid Tannen porwał Browna, tym samym Twoja sytuacja staje się jeszcze trudniejsza. Poproś Doktora o odwrócenie jego uwagi, a sam skorzystaj z anteny, by zabrać klucze.

Wróć na tył i zacznij uwalniać przyjaciela. Tannen zacznie strzelać, użyj więc zdobytego wcześniej kołpaka, by wybić mu pistolet z ręki. Wykorzystaj go do odstrzelenia łańcuchów, którymi przykuty jest Brown. Sytuacja zrobi się jeszcze bardziej niebezpieczna, poproś więc Doktora o uderzenie w przepustnicę.

Teraz pozostaje już tylko obejrzenie scen końcowych i oczekiwanie na drugi epizod – Get Tannen!

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne