Po zeszłorocznym wydaniu Twisted Metal Jaffe deklarował, że nie będzie przez długi czas wracał do tej serii. Zapowiedź współpracy z Pixelbionic pokazuje jednak, że ojciec wspomnianego cyklu nie ma dość tematyki samochodowych pojedynków. Jaffe udzieli się w projekcie Autoduel jako kreatywny doradca.
Autoduel ma być sieciową grą akcji, w której gracze podzieleni na drużyny zmierzą się w śmiertelnych pojedynkach z udziałem samochodów. Pojazdów ma być ponad dwadzieścia i każdy z nich będzie podatny na mniej lub bardziej kosmetyczne modyfikacje. Jak przystało na spuściznę po Twisted Metal i Interstate, na każdym samochodzie zamontujemy wymyślne bronie, stanowiące główne narzędzie pomocne w rozprawieniu się z przeciwnikiem.
Na koniec niezbyt zaskakująca wiadomość, szczególnie w kontekście niezależności developera. Autoduel trafi wkrótce na Kickstartera, by uzbierać pieniądze niezbędne do ukończenia pecetowej wersji gry. Odsłony na inne platformy stoją pod znakiem zapytania. Wiadomo natomiast, że gra Pixelbionic nie ma nic wspólnego z produkcją o identycznym tytule z 1985 roku, podaje Polygon.