Xbox One odbija się od dna? Sukcesy sprzedażowe Microsoftu po wprowadzeniu wersji S konsoli

Xbox One odbija się od dna? Sukcesy sprzedażowe Microsoftu po wprowadzeniu wersji S konsoli14.10.2016 11:21

Jak podało NPD, we wrześniu na terenie USA sprzedało się więcej Xboksów One niż Playstation 4. To trzeci miesiąc z rzędu, w którym platforma Microsoftu wyprzedza urządzenie Sony na największym rynku elektronicznej rozrywki.

Microsoft oczywiście ogłasza te wyniki z dumą, podkreślając, że jego konsola była jedyną, która zanotowała wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Oczywiście samo to mówi niewiele - bo jeżeli sprzedaż rok temu była słaba, to o wzrost nietrudno.

Tak czy inaczej, gigantowi z Remond te informacje z pewnością dają nadzieję na odwrócenie trendu. Trzeba jednak pamiętać, że PS4 dominowała na tamtejszym rynku przez ostatnie 2,5 roku. Przewaga PS4, zresztą nie tylko w USA ale i na całym świecie, jest więc potężna.

Kiedy ostatnim razem Sony przyznawało się bezpośrednio do liczby sprzedanych PS4 na początku tego roku, wynosiła ona 35,9 miliona konsol. Microsoft, pozostając w tyle, nie kwapi się do podawania bezwzględnych wartości, z analizy jego raportów finansowych wynikało jednak, że Xbox One rozszedł się w tym czasie w ok. 15 milionach egzemplarzy.

Microsoft ma więc wciąż bardzo dużo do odrobienia. Nawet trzy miesiące przewagi to trochę za mało, szczególnie, że Xbox trafił na dość szczególny okres w cyklu życia PS4 (zobaczymy, jak sytuacja będzie wyglądać po premierze PS4 Pro).

Ale nadzieja jest (nadzieja, bo dla nas zawsze lepiej, jak walka między producentami konsol i gier jest równa). Pozytywne dane napływają nie tylko z USA ale i z Wielkiej Brytanii (pisaliśmy o tym w niedawnym Rozchodniaczku). Xbox One doczekał się w ostatnim czasie dwóch dobrych exclusive’ów (no, konsolowych exclusive’ów). Xbox One S wydaje się być sukcesem.

Co dodatkowo dość ciekawe, Microsoft zaczął odbijać się od dna w USA jeszcze przed premierą Xboksa One S. Ten debiutował na początku sierpnia, a poprawa wyników sprzedaży nastąpiła już w lipcu.

Chyba dobrze się dzieje, gdy ktoś musi gonić konkurencję.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.