Xbox nareszcie wyprzedził PlayStation. Podczas E3 to właśnie o konsoli Microsoftu media mówiły najwięcej

Xbox nareszcie wyprzedził PlayStation. Podczas E3 to właśnie o konsoli Microsoftu media mówiły najwięcej21.06.2017 12:24
Bartosz Stodolny

Ciekawe, czy dzięki temu Microsoft choć trochę zbliży się do Sony, jeśli chodzi o sprzedaż konsol.

E3 za nami, emocje opadły, wiemy, czego spodziewać się w najbliższych miesiącach i każdy wypowiedział się już, co go zaskoczyło, a co nie. A zaskoczeń trochę było. Wielki dodatek do XCOM-a 2, Metro: Exodus, remake Shadow of the Collosus czy odświeżone Age of Empires. Nawet Devolver postanowił się zaprezentować. Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że największe zaskoczenie tegorocznych targów E3 wypłynęło parę dni po ich zakończeniu.

Agencja ICO Parnters podliczyła, o kim media mówiły najczęściej podczas tegorocznej edycji. Okazuje się, że wcale nie było to Sony, jak mogliśmy przewidywać, a… Microsoft. Poniższy wykres przedstawia dane w ujęciu marek od 2014 roku, czyli od momentu, w którym agencja zaczęła podawać takie liczby. I choć Microsoft, czy właściwie marka Xbox, tylko nieznacznie wyprzedził PlayStation, trzeba zwrócić uwagę, że to pierwszy raz od czterech edycji, kiedy tak się stało. Ciekawy jest też skok popularności Nintendo, o którym napisano ponad 10 tysięcy artykułów - niemal dwa razy więcej, niż w ubiegłym roku.

Czy to oznacza, że producent Xboksa w końcu wyciągnął wnioski i zaczął pokazywać ciekawe gry? Nie do końca, bo choć zaprezentowano nam Forzę 7, Crackdown 3 czy Sea of Thieves i sporo innych tytułów, najwięcej szumu narobiły Metro: Exodus i Anthem - gry niepochodzące od deweloperów first party, na pewno ciekawe (szczególnie Metro), ale niespecjalnie zachęcające do kupna czy to „eSki”, czy Xboksa One X. I właśnie tutaj leży tajemnica sukcesu - Xbox One X. Specyfikacja najmocniejszego Xboksa One była znana od dłuższego czasu, nikt nie wiedział jednak, ile będzie kosztował i dopiero podczas konferencji padła cena. Do tego wszyscy liczyli właśnie na gry, po obejrzeniu których powiedzą: „Dobra, kupuję tego potwora!”. Nic więc dziwnego, że media tak chętnie na ten temat pisały.

Natomiast w rozbiciu na poszczególne gry i wydawców widać, że najchętniej pisano o Assassin’s Creed: Origins i znowu nie powinno to dziwić. Ubisoft zrobił sobie urlop od tej serii, zatem wszystkich interesowało, w jakim kierunku pójdzie „świeży start”. To też jeden z powodów popularności Microsoftu, bo przygody Ba Yeka pierwszy raz pokazano właśnie na jego konferencji. Co ciekawe, choć nowy Battlefront zdecydowanie rządzi na YouTube, jednak nieznacznie przegrywa z egipskimi przygodami od Ubisoftu.

Nie dało to jednak Ubisoftowi prowadzenia w „wyścigu” wydawców, bo zarówno Beyond Good and Evil 2, jak i Far Cry 5 aż tak popularne nie były. W odróżnieniu od Anthem i Battlefronta II od Electronic Arts. O tych grach pisało się niemal równie często, co o nowym Assassin’s Creed. I słusznie - Anthem to zupełnie nowa gra od BioWare, zdaniem Dominika (i moim) niepotrzebna, a kolejny shooter z Gwiezdnych Wojen zaskoczył nie tylko zawartością, ale też faktem, że będzie ona darmowa dla każdego, kto kupi grę.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.