Wczoraj Supercellem zarządzała piętnastoletnia dziewczynka

Wczoraj Supercellem zarządzała piętnastoletnia dziewczynka12.10.2017 17:00
Patryk Fijałkowski

Tak, tym Supercellem, co został w zeszłym roku kupiony za niemal 9 miliardów dolarów.

I tym Supercellem, w którego tytuły gra dziennie jakieś sto milionów osób. Potężna firma na co dzień zajmuje się, oczywiście, grami mobilnymi - mowa o Hay Day, Clash of Clans czy Clash Royale. Firma to nie byle jaka, bo Tencent w zeszłym roku kupił ją za więcej niż Disney dał za Gwiezdne wojny. Dlaczego więc na czele Supercella stanęła piętnastolatka? Nie, nie chodzi, o to, że jest takim geniuszem, że Ilkka Paananen, aktualny CEO, postanowił dobrowolnie ustąpić jej miejsca. Powód jest nieco bardziej trywialny. Ale dobry.

Wczoraj odbył się bowiem Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, święto ustanowione w 2011 przez ONZ, które ma na celu zwrócenie uwagi na wyzwania, z którymi muszą borykać się dziewczęta na całym świecie. Z tej okazji przeprowadzono akcję #GirlsTakeover, która polega na tym, że na najważniejszych stanowiskach - w rodzaju prezydenta, burmistrza, dyrektora czy prezesa - zasiadły nastoletnie dziewczyny. W akcji brało udział 60 krajów, a nastolatki przejęły łącznie ponad 600 posad.

[fbpost url="video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fsupercell%2Fvideos%2F1738063172905668%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315"]

Jedną z nich był właśnie CEO w Supercellu. Piętnastoletnia Sonja Korpelainen zastąpiła Paananena na cały dzień. Wiadomo, że w całej akcji chodzi przede wszystkim o sam przekaz, więc nastolatka nie miała okazji ogłosić Clash of Clans 5 i Hay Daya na Nintendo Switcha. Zwrócono natomiast uwagę na problem małej liczby kobiet w branży gier. Jak mówi Paananen:

Polska próbuje już nawet promować tego typu ścieżkę kariery wśród kobiet. Warto pamiętać, że gdy na początku roku ruszyła kampania społeczna "Programuj", jej klip promocyjny występował w dwóch wersjach - męskiej i żeńskiej.

Kampania społeczna programuj.gov.pl - Spot Ona

Na wideo promującym całą akcję Girls Takeover wypowiedziała się też sama Sonja zarządzająca Supercellem przez jeden dzień:

Ładne słowa, z którymi jednak niektóre kobiety mogłyby się pewnie nie do końca zgodzić. Nawet Camilla Avellar, deweloperka z Supercella, na wideo promującym akcję przyznaje, że czasem trudno jest przebić się ze swoimi pomysłami, bo "kolesie nie patrzą na daną rzecz w taki sam sposób".

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.