Techland uczy tworzenia gier na przykładzie Call of Juarez: Bound in Blood

Techland uczy tworzenia gier na przykładzie Call of Juarez: Bound in Blood02.04.2011 07:45
marcindmjqtx

Jak zapewne pamiętacie, na łamach Polygamii pojawił się cykl tekstów opisujący proces powstawania gry wideo. Ich autorami są pracownicy wrocławskiego Techlandu, którzy na przykładzie Call of Juarez: Bound in Blood opowiadali o kolejnych etapach produkcji.

Z tekstu możecie się dowiedzieć, jak wygląda praca koncept artysty - na czym się wzorują czy z jakich narzędzi korzystają. Autor opowiada też, jak wpływa na odbiór gry przez gracza wygląd postaci czy odwiedzanych miejsc. Możemy też się dowiedzieć, jak problemy techniczne można wykorzystać na swoją korzyść.

Autor: Lead Concept Artist - Waldek Kamiński

Wielu graczy myśli, że praca testera jest łatwa i przyjemna. Paweł Kopiński skutecznie przekonuje nas, że się mylą. Opowiada o pracy testera, o cechach jakimi musi się charakteryzować i dlaczego jego praca jest taka ważna.

Autor: Lead International Brand Manager - Paweł Kopiński

Adrian Sikora opowiada o pracy działu Level Designerów. O tym, jak powstaje gra od samego początku aż po osiągnięcie statusu „gold”, czyli ukończenia produkcji. Bo Level Designer nie zajmuje się projektowaniem samego wyglądu odwiedzanych miejsc, ale także całej mechaniki gry. Jest to chyba najważniejszy dział w całym studiu.

Autor: Lead Level Designer - Adrian Sikora

Czym kierowali się twórcy wypuszczając edytor do gry? Autor opisał proces dostosowywania programu tak, aby był przejrzysty i przystępny dla potencjalnego twórcy-gracza.  Okazało się, że nie było to takie proste, jak może się wydawać.

Autor: Level Designer/Environment Artist - Mateusz "seir" Piaskiewicz

Jak powstawał scenariusz do Call of Juarez: Bound in Blood? Jak, poprzez mechanikę, można podkreślić charakterystyczne cechy bohaterów? Na jakich filmach się wzorowano i dlaczego dialogi w grze bardziej przypominają te słyszane w teatrze aniżeli te z srebrnego ekranu? Jak przeprowadzany był casting na aktorów? Tego wszystkiego dowiecie się czytając felieton.

Autor: Haris Orkin

Autor opowiada, jakie triki zostały zastosowane, by Call of Juarez: Bound in Blood wyglądało ładnie na wszystkich trzech platformach i dlaczego robienie gry równolegle na różne sprzęty jest takie trudne.

Autor: Lead Technical Artist - Maciej Jamrozik

Jan Borkowski opowiada o animacjach w grze. Czemu zrobienie animacji człowieka jest takie trudne i jak deweloperzy „oszukują” nas przy widoku z pierwszej osoby.  Felieton wzbogacony jest dużą ilością filmików, obrazującą powstawanie animacji w grach.

Autor: Lead Animator - Jan Borkowski

W tekście dowiecie się jak komponować muzykę do gry, jak budować nią klimat i wspomagać rozgrywkę i finalnie zaimplementować ją. A przecież muzyka to nie wszystko - do dodania i nagrania jest też masa dźwięków. Udźwiękowienie gry to masa pracy.

Autor: Paweł Błaszczak - Audio Director i Kompozytor

Podsumowanie przygotował

Maciej Śmietanko, red. Piotr Gnyp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.