Square dostrzega w swoim raporcie finansowym, że stagnacja szkodzi

Square dostrzega w swoim raporcie finansowym, że stagnacja szkodzi20.02.2019 13:06
Krzysztof Kempski

Największym wygranym ostatnich miesięcy jest... Kingdom Hearts III.

Square Enix podzieliło się dzisiaj raportem finansowym za okres od kwietnia 2018 roku do końca styczia. Firma może być zadowolona z osiągniętych wyników, acz są one o 4,8% gorsze względem poprzedniego roku. Niemniej zanotowano przychód rzędu 1,4 miliarda euro.

Bardzo dobrze (acz poniżej oczekiwań firmy) sprzedało się zwłaszcza Shadow of the Tomb Raider. Wytłoczono około 4,2 miliona egzemplarzy gry. Niby nieźle, ale do poprzedniczek, które osiągnęły odpowiednio 11 i 7 milionów egzemplarzy (w dłuższym okresie) ciężko raczej będzie już dobić. Chociaż i one zostały przeczołgane przez masę wyprzedaży... Ode mnie gra otrzymała solidną czwórkę i choć zaznaczyłem, że to najlepiej wyważona i skomponowana odsłona cyklu, gameplay w gruncie rzeczy nie został zbyt rozbudowany. Również Square uważa brak zmian w rozgrywce za przyczynę mniejszego zainteresowania tytułem.

A to, że gracze lubią rzeczy nieco świeższe udowadnia z kolei Kingdom Hearts III, które rozeszło się już w 5 milionach egzemplarzy. Lepiej od przygód Lary, pomimo faktu, że na rynku pojawiło się dopiero 29 stycznia. a do tego wyłącznie na Xboksie One oraz PS4! Sam sporo wytknąłem grze: między innymi mało klejący się w całość scenariusz czy liniową konstrukcję poszczególnych światów. Nawet pomimo tego, jak widać, powrót znanej marki po wielu latach pobudził wyobraźnię odbiorców. Zwłaszcza, że akurat oryginalności grze odmówić nie można.

Problem ze świeżością dostrzegło Square także w kwestii Just Cause 4. Jakoś tak złożyło się, że i ten z ostatnich hitów wydawcy opisywałem ja, podsumowując grę słowami "Just Cause 4 to całkiem kompletne doświadczenie z tej serii, ale ten sam haczyk nie będzie działał wiecznie". I jak widać działać przestał już teraz...

Konkretnych danych sprzedażowych niestety brak, wiadomo natomiast, że nie był to popularny tytuł na platformie Steam, gdzie doliczono się ledwie 72 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Tutaj ponownie szefostwo Square widzi problem w braku innowacji. Szkoda, że nie przed premierą, ale może nadchodzące Generation Zero od Avalanche, mające pokazać nam opanowaną przez roboty Szwecję z końca lat 90. zmieni nieco kierunek, w jakim Square podąża?

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.