Razer planuje powrót na rynek mobilnego grania

Razer planuje powrót na rynek mobilnego grania26.09.2017 12:57
Bartosz Stodolny

Nowy sprzęt, tablet albo smartfon, ma pojawić się jeszcze w tym roku.

Jednak głównym problemem Edge’a było to, że był niepotrzebny. O ile idea tabletu na Windowsie jest świetna i uważam, że Microsoft powinien ją rozwijać, to w dobie streamowania gier i portowania ich, czasem zupełnie bez sensu, na wszystko, windowsowy tablet odpalający duże gry „lokalnie” nie ma szans się przyjąć.

Dlatego mam nadzieję, że przy swoim nowym urządzeniu mobilnym (nie wiemy jeszcze, czy będzie to smartfon czy tablet) Razer wyciągnie wnioski z niepowodzenia Edge’a i zaoferuje nam sprzęt, który nie krzyczy: „Jestem potężny, bo moi twórcy mogą!”, tylko jest urządzeniem przemyślanym i funkcjonalnym, a jednocześnie zachowującym swój gamingowy rodowód.

Przecież producent ma i ludzi, i technologię, i sprzęt, by stało się to możliwe. W lipcu 2015 roku firma przejęła Ouyę, a choć nieudana konsola nie była rozwijana, zostały zasoby, sklep i ponad 1500 gier w katalogu. Z kolei w styczniu tego roku Razer ponownie wybrał się na zakupy i nabył Nextbit, twórców skupionego na chmurze smartfona Robin. Po połączeniu tego wszystkiego możemy dostać naprawdę ciekawy sprzęt, który wcale nie będzie musiał powalać specyfikacją.

Jeśli natomiast producent rozwinie swój Forge TV i oprogramowanie Cortex tak, by wzorem Android Shield TV od Nvidii możliwe było streamowanie pełnoprawnych gier, to może zwojować rynek grania mobilnego. Szczególnie, że jest o co walczyć.

Szacuje się, że gry na tablety i smartfony wygenerują w tym roku ponad 46 miliardów dolarów przychodów, co przekłada się na 42 procent obrotu całej branży gier wideo. Do roku 2020 będzie to już połowa przychodów i około 65 miliardów dolarów. Urządzenia mobilne to również najwięcej potencjalnych klientów – ponad 2 miliardy ludzi gra na swoich sprzętach przenośnych, z czego zdecydowana większość na smartfonach.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.