PIXEL #29 już w kioskach - co w nim znajdziemy?

PIXEL #29 już w kioskach - co w nim znajdziemy?01.09.2017 16:25
Paweł Olszewski

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

Co miesiąc przeczytacie na Polygamii zajawkę nowego numeru magazynu PIXEL, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów na naszych łamach. PIXEL to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na Polygamii. Oto kilka przykładowych publikacji:

A co znajduje się w najnowszym, dostępnym od wczoraj numerze?

LOADING

WSPOMNIENIA O C64

35. rocznica premiery Commodore 64 zobowiązuje. Wspominamy swój pierwszy kontakt z maszyną, która dla wielu stanowiła początek ich drogi w grach.

GAMESCOM

Dwuosobowy zespół wysłanników Pixela dostarczył fotorelację z targów w Kolonii oraz impresje z 18 przetestowanych tam najnowszych gier.

TOTAL WAR ARENA

Dawno nie było strategicznego tytułu, który by tak bardzo rozpalał oczekiwania. Creative Assembly przygotowuje sieciowe zmagania w realiach Starożytności.

NINTENDO WE FRANKFURCIE

Odwiedziliśmy europejską siedzibę giganta z Kioto, żeby przetestować wszystkie nadchodzące hity i to nie tylko te z Mario.

STUGAN

Sos zaszył się na ponad miesiąc w skandynawskim lesie, żeby uczestniczyć w jamie zupełnie nowego typu.

COMIC-CON SAN DIEGO

Nasz nieoceniony fruwający reporter zawitał na największy na świecie konwent dla fanów filmu, gier, komiksów i wszystkiego, co jest związane z popkulturą.

D23 – SHOW DISNEYA

I jeszcze raz Stany i gry wideo na imprezie organizowanej przez Disneya.

CHINAJOY

Sierpień był zupełnie szalonym miesiącem, bo dotarliśmy też do Azji, a konkretniej do Szanghaju, żeby zdać relację z tego, jak się gra w Państwie Środka.

PLAY THE GAME

HELLBLADE

Kontrowersyjna, wspaniała, wymagająca, filmowa – można by mnożyć określenia pasujące do naszej Premiery miesiąca.

UNCHARTED 4 LOST LEGACY

Miało być podobnie kolorowo jak w oryginale i jest, ale czy można spodziewać się cudów po tym niezależnym dodatku do historii Nathana Drake'a?

OBSERVER

Rutger Hauer nadaje swoim charakterystycznym głosem, a sama akcja jest dość niesamowita. Po Layers of Fear kolejne zaskoczenie od Bloobera.

CRASH BANDICOOT N SANE TRILOGY

Remake zrobiony przez inną firmę niż oryginalni twórcy, bez korzystania z kodu źródłowego.

ARMS

Potrzebowaliśmy nieco więcej czasu niż kilka dni na porządne ogranie tego drugiego po Breath of the Wild flagowego tytułu ze Switcha.

TACOMA

Twórcy Gone Home powrócili, tyle że tym razem korzystają ze kosmicznego sztafażu.

DARKWOOD

Ekran jest ciemny, grafika niezbyt ładna, ale sama gra...

FORMULA FUSION

Nie brakuje nowych produkcji dla miłośników kosmicznych wyścigów w stylu WipEouta.

RACE FOR THE GALAXY

Najpierw była planszówka, teraz mamy jej komputerową inkarnację, która stawia na taktyczne myślenie.

BLITZKRIEG 3

Rosjanie z Nivalu wypowiedzieli się w sprawie II wojny światowej, wypuszczając na rynek nową strategię czasu rzeczywistego.

AVEN COLONY

Podbój planety Aven, takiej odległej Ziemi, posiadającej wszakże pewne anomalie.

AGENTS OF MAYHEM

Studio Volition odpowiedzialne za Punishera i słynne sceny „przesłuchania” specjalizowało się potem przez lata w serii Saints Row, a obecnie wydało grę o nowym tytule, ale czy tak bardzo odmienną?

LONE ECHO

Zdaniem niektórych największy tytuł VR, jaki dotąd powstał, ale my spoglądamy na niego chłodnym okiem.

REDEEMER

Niby zwykła rozwalanka z kulturystą w roli głównej, ale nie można jej odmówić perwersyjnego smaku.

SERIAL CLEANER

Gra o sprzątaczu po krwawych strzelaninach, który bynajmniej nie nazywa się Wolf.

SUDDEN STRIKE 4

No i jeszcze jedna strategia! Można wcielić się w rolę takich dowódców jak George Patton czy Bernard Montgomery.

MAGE'S TALE

Nie zdradzając, jak wielka jest to gra VR, dodajmy jedynie, że stoi za nią dowodzone przez Briana Fargo studio inXile Entertainment.

RAIN OF TERROR

Raz na jakiś czas na nasze biurko dociera nowy produkt na Atari XL/XE, który należy zrecenzować.

AKT URODZENIA WIEDŹMINA CZ. 1

Stała się rzecz niezwykła – współzałożyciel CD Projektu Marcin Iwiński udzielił w polskiej prasie niespotykanego, obszernego wywiadu, w którym opowiada o wszystkim, co doprowadziło do powstania Wiedźmina. Tylko w Pixelu!

MAGNETIC SCROLLS

Zapomniana już historia brytyjskich pionierów „interaktywnej opowieści”, którzy rzucili rękawicę Infocomowi. Ich szefem była kobieta o dobrze znanym nazwisku Sinclair...

BRUCE SHELLEY

Przyjaciel i biznesowy partner Sida Meiera, współtwórca Civilization i Railroad Tycoon, człowiek, który pomógł stworzyć Age of Empires. Bruce Shelley w strategicznej rozmowie z Sir Haszsakiem.

GOLDEN AXE

Zaczęło się od automatów, a potem fenomen Złotego Topora eksplodował na konsole i komputery domowe, wchodząc co historii jako jedna z najlepszych gier zręcznościowych początku lat dziewięćdziesiątych.

SECRET LEVEL

IKONKI

Jaką rolę w promocji gier, zwłaszcza mobilnych, pełnią ikonki? Można domyślać się, że sporą, ale zaskoczeniem są wnioski płynące z tych rozważań.

KARTKĄ I KOSTKĄ

Zdanu uruchomił swój krytyczny zmysł przy recenzowaniu nowej gry planszowej. Wygląda i prezentuje się znakomicie, ale...

MACHINA CZASU KRUPIKA

Dużo retro tematów, w tym Nintendo, Space Invaders czy Mattel. Wszystko, co było ważne w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych w elektronicznej rozrywce.

KOSMOS PIERWSZY KONTAKT

Po jednym miesiącu przerwy wraca kosmiczna rozkładówka, a wraz z nią pierwsza ziemska wyprawa skierowana na edukację obcych światów.

FELIETON ŚLEDZIA

Powiedzmy tylko tyle, że najnowszy odcinek KDP został zrealizowany awangardową metodą.

CREDITS

DEKADA C64

Dziewięć stron o growej ewolucji C64. Wszystkie najważniejsze tytuły, które wyznaczały tętno elektronicznej rozrywki na super maszynie od Jacka Tramiela.

FELIETON WOJCIECHA PIJANOWSKIEGO

To zaszczyt, że możemy gościć na łamach Pixela Wojciecha Pijanowskiego, który przygodę z grami zaczynał w czasie, gdy większości czytelników nie było jeszcze na świecie. O planszówkach, grach logicznych i grach wideo wie bardzo dużo, o ile nie wszystko.

20 POCZTÓWEK Z HYRULE

O Legend of Zelda: Breath of the Wild napisano już miliony słów, dlatego nie chcieliśmy się powtarzać, a zamieściliśmy obrazkową opowieść o tym, dlaczego ta gra jest genialna.

FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO

„Zombie? No nie, to robią wszyscy” - Naczelnik pisze o tym, w jaki sposób dobierać tematy do produkcji gier wideo.

ALKOHOL W GRACH

Kolejny solidny, dobrze udokumentowany artykuł Bazyla, tym razem o tym, jaką rolę w grach wideo pełnią napoje wyskokowe.

FELIETON ALEXA

Kapitan Alex na łamach Pixela! Witamy i zapraszamy do lektury o tajemniczym tytule „Moja najniewspanialsza godzina”.

FELIETON BORKA

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.