Nintendo naprawdę już w pierwszym roku planuje sprzedać więcej Switchy niż Wii U przez całą generację

Nintendo naprawdę już w pierwszym roku planuje sprzedać więcej Switchy niż Wii U przez całą generację30.10.2017 16:44
Adam Piechota

Ale przy takich wynikach może im się udać.

Korki od szampana strzelają. Wiedzieliśmy, że w Nintendo jest lepiej, lepiej niż kiedykolwiek za życia Wii U, ale nie mieliśmy pojęcia, że aż tak dobrze. Media dostały podsumowanie z niedawnego posiedzenia firmy z inwestorami i nareszcie mamy trochę konkretnych liczb. Zacznijmy od tej: Nintendo dowiozło do sklepów (nie sprzedało, przypominam) ponad siedem milionów Switchów. Jednocześnie zwiększyło także przewidywania dotyczące wysyłek w pierwszym roku - z dziesięciu milionów na czternaście do końca marca 2018 roku. To przede wszystkim reakcja na znakomitą sprzedaż, zwłaszcza w obliczu piątkowej premiery Super Mario Odyssey (do którego za chwilę wrócimy). Ale również ambicja, bo przecież tak naprawdę chodzi o wyprzedzenie wyników całego życia Wii U już w pierwszym roku. Tym, wiecie, bez stacjonarnych Pokemonów.

Sprzedaż "Odysei". Możemy już teraz powiedzieć, że będzie powalająca, średnia ocen też miała tutaj zapewne jakieś znaczenie. Na razie wiemy, że pudełkowy Marian w swoim pierwszym weekendzie na rynku brytyjskim opchnął więcej egzemplarzy niż jakakolwiek premiera na Switcha lub Wii U w przeszłości. Ponoć więcej niż Breath of the Wild. Które, przypominam, dotychczas było największym hitem japońskiego wydawcy w tym roku. I przekłada się to, oczywiście, na skok akcji Nintendo na giełdzie - najwyższy od... dekady.

Co to oznacza dla nas? Tylko same dobre rzeczy, bez względu na to, po jakiej stronie jesteście. Trzeci gracz w dobrej kondycji, zwłaszcza przed premierą nowego Xboksa, zmusza konkurencję do większych starań. A dla fanów Nintendo? Że pierwszy rok zapamiętamy jako naprawdę dobry. Ale również taki, który trudno będzie teraz jakoś przeskoczyć. W 2018 roku potrzebowalibyśmy przynajmniej dwóch premier na skalę Zeldy lub Mario. A na razie nikt nie chce potwierdzić, że dostaniemy Metroida, Poksy lub Super Smash Bros. (szalenie popularna marka w Stanach). Może być różnie. Niemniej napierw przekonajmy się, czy Xenoblade Chronicles 2 dorówna legendzie swojego pierwowzoru. Bo w listopadzie trzeba wycisnąć do cna Super Mario Odyssey.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.