Nie łowię ryb, ale po zwiastunie Fishing Planet czuję, że muszę zacząć

Nie łowię ryb, ale po zwiastunie Fishing Planet czuję, że muszę zacząć18.08.2017 11:17
Bartosz Stodolny

Czyli jak sprzedać coś komuś, kto zupełnie nie interesuje się tematem.

Jest parę dziedzin życia, które zupełnie mnie nie interesują. Na przykład piłka nożna – ile razy bym nie próbował, nie potrafię zainteresować się 20 facetami biegającymi po boisku. Z innych rzeczy mamy choćby niejedzenie mięsa albo dolewanie płynu zmiękczającego do prania. Do niedawna na liście znajdowało się też łowienie ryb, ale po obejrzeniu zwiastuna Fishing Planet poczułem, że odcinając się od tego hobby coś tracę – swoją męskość.

Fishing Planet - Official Trailer | PS4

Ta trzymająca w napięciu muzyka, towarzysząca łowom. Ta niepewność, czy filet połknie haczyk i odwieczna walka człowieka z naturą przejawiająca się w kręceniu kołowrotkiem. Do tego, warto nadmienić, w całkiem ładnej oprawie wizualnej. I mogę się trochę podśmiewać, że ktoś strzela z armaty do wróbla, próbując nam sprzedać kolejny symulator czegoś, ale… po obejrzeniu tego materiału naprawdę mam ochotę w to zagrać. Może to zrobię, bo Fishing Planet jest dostępne za darmo w steamowym Wczesnym Dostępie.

Na rybach byłem ze dwa razy w życiu i nigdy nie widziałem w tym nic fajnego. Teraz, za sprawą zrobionego „z jajem” zwiastuna, mam ochotę zagrać w symulator łowienia, choć nie ma się co oszukiwać – raczej na dłużej mnie nie przyciągnie. Całość pokazuje za to, jak dobrze zaprezentować produkt, który na pierwszy rzut oka jest zupełnie nieciekawy dla kogoś, kto nie interesuje się tematyką. Podobnie pomyśleli marketingowcy Paradoksu przy kampanii Crusader Kings II. Ta gra to przede wszystkim mapa i tabelki, a to raczej mało efektowny materiał na zwiastun. Co zatem zrobiono? Pokazano mechaniki za pomocą zabawnych filmików, które nie skupiały się na tych liczbach, ścianach tekstu i tak dalej, tylko prezentowały to, w jaki sposób możemy wczuwać się w gameplay.

Crusader Kings II - Seven Deadly Sins: Piracy

Z kolei porąbana gra wymaga równie porąbanego zwiastuna, co świetnie obrazują Goat Simulator i I Am Bread. A najlepiej, kiedy bohater jednej występuje gościnnie w drugiej.

GoatBread - Launch Trailer (I am Bread + Goat Simulator)

To nie dziwi, za to porąbana reklama nieporąbanej gry, jaką jest Legend of Zelda: A Link to The Past?

Legend of Zelda A Link to the Past SNES Japanese Commercial #1

Kiedy indziej Link rapował…

Zelda: A Link Between Worlds - The Zelda Rap Returns in Japan

Rapem reklamowano też Link’s Awakening.

Legend of Zelda Link's Awakening Commercial #2 Rap

A skoro przy japońszczyźnie jesteśmy, warto obejrzeć materiał promujący Famicom Wars z 1988 roku.

Famicom Wars Commercial (subs) [1988, FC]

Nie zawsze wychodzi, czego przykładem jest zwiastun Final Fantasy VII. Co prawda nie ma w nim nic zwariowanego, ale… filmik w 11 sekundzie dość konkretnie spoiluje nam fabułę.

Final Fantasy VII Commercial 1997

Natomiast zwiastun Mighty No. 9 próbował być ciekawy, podobnie jak gra, ale w obu przypadkach nie wyszło.

Mighty No. 9 Trailer: Masterclass

To tylko kilka przykładów, a w Sieci pełno wszelkiej maści mniej lub bardziej śmiesznych, zwariowanych czy po prostu głupich materiałów. Macie jakieś, którymi warto się podzielić?

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.