Half-Life: Alyx od początku tworzony jest z myślą o goglach VR

Half-Life: Alyx od początku tworzony jest z myślą o goglach VR22.11.2019 10:43
Bartosz Witoszka

Mamy zwiastun, mamy też wyjaśnienie czemu zdecydowano się na wirtualną rzeczywistość.

Od kilku dobrych lat gracze zadają sobie pytanie: gdzie u licha podziały się gry od Valve? Jakiś czas temu włodarze platformy Steam wypuścili Artifact, karciankę z iście staro szkolnym systemem zdobywania nowych kartoników, ale sama produkcja raczej szybko odeszła w zapomnienie. Tak szybko, że nasz Polygamijny karciankowy ekspert (pozdrawiamy Pawle!), nie zdążył napisać drugiej części artykułu. Tak czy siak, pierwsza jest do poczytania tutaj, przyjemna lektura.

Half-Life: Alyx Announcement Trailer

No i kiedy tak wszyscy się głowiliśmy, kiedy będzie ta nowa gra od legendarnego Valve nagle dostaliśmy przeciek, a chwilę później oficjalne potwierdzenie. Wczoraj wieczorem na oficjalnych kanałach Valve pojawił się zwiastun Half-Life: Alyx, który będzie prequelem do części drugiej. Jak sama nazwa wskazuje, gra będzie skupiała się na Alyx Vance i jej ojcu, Eli, którzy razem będą tworzyć ruchu oporu w City 17 przeciwko obcej rasie, czy tam z czym Gordon Freeman walczył.

Co ważne, twórcy podkreślają, że “Alyx” będzie pełnoprawną grą, a nie naprędce skleconym demem technologicznym, więc brzmi to zachęcająco, zwłaszcza dla laików VR (ja nim totalnie jestem), którzy nie są zafascynowani technologią, a chcieliby po prostu pograć w jakąś tradycyjną grę z wykorzystaniem gogli. Oprócz strzelania będziemy też rozwiązywać zagadki i robić wszystko to, co w poprzednich Half-Life’ach. Tylko, że na VR.

The Final Hours of Half-Life: Alyx -- Behind Closed Doors at Valve Interview

Skąd w ogóle pomysł na Half-Life’a VR? Z pomocą przychodzi “pan The Game Awards”, Geoff Keighley, który jakiś czas temu odwiedził siedzibę Valve i miał okazję porozmawiać z twórcami projektu. Przede wszystkim, Valve chciało stworzyć grę, która od początku do końca będzie wykorzystywać potencjał gogli wirtualnej rzeczywistości. Dopiero potem dorobiono do tego Half-Life’ową skórkę, co tylko pomoże “Alyx” w byciu dobrą grą, a to chyba jest najważniejsze, prawda?

A sama gra pojawi się w marcu 2020 roku tylko na sprzętach VR wspieranych przez Steam (Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift, Windows Mixed Reality). Sama “Alyx” będzie kosztować około 215 złotych. A, no i zapomniał bym o najważniejszym, gracze będą mogli tworzyć własne poziomy i dzielić się nimi za pośrednictwem Steam Workshop.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.