BioWare nie zrobi nic z za małym tekstem w Mass Effect 2

BioWare nie zrobi nic z za małym tekstem w Mass Effect 206.02.2010 14:38
marcindmjqtx

Wraz z nastaniem ery HD (czy też raczej HD-Ready) deweloperów dotknęła dziwna mania umieszczania w swoich grach jak najmniejszych czcionek. Najbardziej znanymi przedstawicielami gier z za małym tekstem były Dead Rising oraz Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts, jednak ich autorzy w końcu się zreflektowali i wypuścili łatki, pozwalające odczytać tekst na telewizorach SD. BioWare nie zamierza tak czynić, choć użytkownicy na forum firmy skarżą się na taki sam problem w Mass Effect 2.

Michael Gamble z BioWare odpowiada im natomiast tak:

Rozumiemy, że na niektórych telewizorach SD, najmniejszy tekst w Mass Effect 2 może być trudny do odczytania. Nie był to rezultat, jaki zamierzaliśmy osiągnąć, a jedynie produkt uboczny usprawnień interfejsu użytkownika w grze. Po sprawdzeniu możliwych rozwiązań i stwierdzeniu, że problem ten dotyczy tylko niewielkiej liczby telewizorów SD, nie jesteśmy w stanie naprawić tego poprzez aktualizację tytułu. Jednakże zanotowaliśmy sobie to, i będziemy brać pod uwagę przy planowaniu następnych tytułów z uniwersum Mass Effect. Muszę napisać, że słowa Gamble'a kompletnie mnie nie przekonują. Zagadnienie to powinni brać pod uwagę projektując grę. Zaledwie rok temu, Cliff Bleszinski stwierdził, że ponad połowa ludzi grających w Gears of War nie robiła tego na telewizorach HD. Teraz pewnie jest z tym lepiej, ale i tak nie oznacza to, że można ignorować klientów w ten sposób. Tym bardziej, że Dead Rising i Banjo-Kazooie dało się jakoś naprawić aktualizacjami.

Być może cała sprawa by mnie tak nie oburzała, gdyby nie fakt, że deweloperzy naprawdę przesadzają z rozmiarem czcionek. Od jakiegoś czasu gram na 32 calowym telewizorze w rozdzielczości 720p, a przy Dragon Age zamiast rozwalić się wygodnie na kanapie, by czytać kodeks (z powodu małych liter) muszę siedzieć dość blisko ekranu. Przy okazji zaznaczę też, że nie mam problemów ze wzrokiem, a zatem naprawdę coś jest nie tak, a fakt, że grając w Obliviona jeszcze na telewizorze SD, takich problemów z tekstem nie uświadczyłem, tylko mnie w tym przekonaniu utwierdza.

[via Eurogamer]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.