Activision chce sprzedawać przerywniki filmowe z gier... bez gier

Activision chce sprzedawać przerywniki filmowe z gier... bez gier17.09.2010 22:34
marcindmjqtx

Bobby Kotick, szycha z Activision (tak, ten sam, który marzył o abonamencie w CoD i podniesieniu cen gier) przedstawił swój kolejny kuriozalny pomysł.

Tym razem Kotick z chęcią zobaczyłby na sklepowych półkach filmy, będące skleconymi - wyjętymi z gier - cut-scenkami. Jakby tego było mało, twierdzi, że ludzie chętnie by za to zapłacili. I to słono.

(...) Jeśli poszlibyśmy do naszych odbiorców i powiedzieli im "Mamy świetne półtorej godziny liniowego materiału wideo (zmontowanego z cut-scenek - dop. K.B.) i możemy je wam sprzedać za 20-30$", to mielibyśmy, podczas pierwszego weekendu sprzedaży, największą sprzedaż w historii dystrybucji filmów. Szef Activision posłużył się przykładem Starcrafta II. Choć przerywniki filmowe w dziele Blizzarda stoją na naprawdę wysokim poziomie, to wątpię, czy byłyby się w stanie obronić same, bez gry. Zwłaszcza za tak horrendalną cenę. Moim zdaniem jedyne dzieło, z którym ten pomysł miałby - choć szczątkową - rację bytu to Metal Gear Solid. Tam przerywniki są długie, poprowadzone z pomysłem i - przede wszystkim - wystarczająco oderwane od rozgrywki, by miało sens publikowanie ich bez samej gry. W innych przypadkach - także tym przytoczonym przez Koticka -  jest to pomysł kuriozalny. Równie dobrze można osobno sprzedawać wyjęte z kontekstu opisy z jakiejś powieści czy dialogi z filmu.

Na poparcie swoich tez Kotick zapowiedział, że w ciągu najbliższych pięciu lat Activision podejmie się takiego wyzwania. I choć wielu aktywnych graczy wyśmieje ten pomysł, to mimo wszystko taka chałtura ma szansę nieźle się sprzedać. Ot, tak toczy się światek.

[via IGN]

Kamil Bogusiewicz

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.