130 milionów kurczaków i patelnia mordująca kogoś co dwie sekundy, czyli PUBG w liczbach

130 milionów kurczaków i patelnia mordująca kogoś co dwie sekundy, czyli PUBG w liczbach08.02.2018 10:41
Bartosz Stodolny

Robi to wszystko wrażenie.

Minął już prawie rok, odkąd PUBG ukazał się we Wczesnym dostępie na Steamie. Po drodze mieliśmy premierę pełnej wersji PC i port na Xboksa One, a gra nie przestaje zadziwiać. Czasem ciężko za tym wszystkim nadążyć, dlatego PUBG Corp. postanowiło przygotować infografikę, na której zamieściło najciekawsze (a czasem najdziwniejsze) liczby.

W ten sposób dowiedzieliśmy się, że od startu gry do grudnia 2017, zaserwowano ponad 130 milionów pieczonych kurczaków (nagroda za wygranie rozgrywki), co przekłada się na ponad 260 miliardów kalorii, albo codzienne obiady dla całej populacji Islandii przez niemal rok. Żeby osiągnąć taki wynik, gracze musieli spędzić na mapie ponad 2,7 miliarda godzin, czyli około 310 tysięcy lat. Co ciekawe, jak dowiadujemy się z infografiki, ludzie pojawili się na Ziemi około 315 tysięcy lat temu. A mimo użycia ponad 10 miliardów bandaży, niemal 13,5 miliona graczy padło od patelni śmierci. To jeden zgon na dwie sekundy. Warto też zauważyć, że wiele grających w PUBG-a osób jest fanami nieistniejącego już „Top Geara” i Jamesa Maya, ponieważ poczciwa Dacia jest drugim najpopularniejszym pojazdem w grze.

Znalazło się też miejsce na nieco poważniejsze dane. Na Steamie i Xboksie One, w okresie wczesnego dostępu, sprzedało się ponad 26 milionów kopii gry, a w szczytowym okresie grało jednocześnie ponad 3,1 miliona osób. PUBG to też wdzięczny temat na streamowanie rozgrywki, co zrobiono niemal 1,1 miliarda razy. Dla porównania, CD Projekt chwalił się rok temu, że cała seria Wiedźmin to sprzedaż na poziomie 25 milionów egzemplarzy... w okresie od 2007 do 2016 roku.

To liczby dotyczące jedynie okresu, w którym gra przebywała we wczesnym dostępie, zarówno na Steamie, jak i w Xbox Play Anywhere. Dziś, prawie dwa miesiące po pecetowej premierze, są one na pewno jeszcze większe. Choćby na samej tylko konsoli Microsoftu, gdzie liczba graczy dobiła właśnie do czterech milionów, co PUBG Corp. uczci darmowymi skrzynkami dla społeczności.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.