"Nie" okrutnym przygodówkom!

Rozmawiając z redakcją portalu Gamasutra o nowej serii przygód na Małpiej Wyspie, czyli o epizodycznej grze Tales of Monkey Island, szef projektantów w Telltale Games, Dave Grossman, stwierdził, że aby przygodówki mogły zdobyć szerszą publiczność, nie mogą być okrutnie trudne dla graczy.

Michał Stopa
SKOMENTUJ

Grossman, który pracował nad oryginalnym Secret of Monkey Island w 1990 roku, ma dość interesujące poglądy na temat przyszłości gatunku przygodówek. Poniżej prezentujemy fragmenty jego wypowiedzi:

"Myślę, że przede wszystkim chodzi o to, czy jakiś szczególny element gry będzie miał wpływ na to, jak odbierasz postaci w historii, którą chce opowiedzieć gra. Oprócz tego, ważne jest jak doświadczasz grę z chwili na chwilę. Czy będzie to miało wpływ na szerszy odbiór gry?"

"Rodzaj rozrywki, który chcemy wprowadzić do przygodówek - możliwe nawet, że kiedyś nie będziemy ich tak nazywać, ale styl prezentowania fabuły będzie ten sam - to coś o wiele bardziej chwilowego, dostosowanego do casualowego stylu zabawy.

Lubię o tym myśleć jak o "rozrywce na leżąco". Będziesz siedzieć na swojej kanapie czy przy przeglądarce internetowej, szperając między różnymi rzeczami. Nagle 'O, patrzcie. Nowe Monkey Island już jest. Pogram w to!'

Pobierasz grę i grasz w nią od razu. Możliwe, że nawet ukończysz ją w jednym posiedzeniu, a potem zajmiesz się czymś innym. Prawdopodobnie będzie tam też twoja rodzina. To trochę inne niż staroświecka forma rozrywki".

Szef projektantów oprócz tego ma też wyrobioną opinię na temat tego, co nie powinno zostać powtórzone po przygodówkach firm Sierra i LucasArts z ich złotej ery.

"Pamiętam swoje dzieciństwo z tego typu grami - sam w swojej sypialni, łamię sobie głowę nad jedną z zagadek. 'Żeby pokręciło tych projektantów! O co im chodziło z tą zagadką?'

W naszych grach pojawiają się trudne zagadki, ale nie są one okrutne. Sądzę, że brak tego okrucieństwa będzie ważnym elementem przygodówek, jeśli mają one znaleźć szersze grono odbiorców.

Po prostu nie można być aż tak wrednym. Próbuję dać ludziom trochę zabawy i pozwolić im robić rzeczy, po których poczują się sprytniejsi, ale też chcę, aby byli gotowi na to, co pojawi się w następnej grze".

fot.: Telltale Games

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne