Gatunek FPS ma być idealny dla nowego XCOM-a
Jonathan Pelling ze studia 2K, dyrektor kreatywny nowego XCOM-a, postanowił uspokoić fanów serii i stwierdził, że zrobienie z tytułu FPS-a wydaje się właściwą rzeczą, która będzie idealnie pasować do nowej gry.
„Uważam siebie za jednego z największych fanów serii, więc doskonale rozumiem dlaczego ludzie mogą myśleć, że pomysł z FPS-em nie jest dobry”, powiedział Pelling. „Ale to naprawdę jest świetny pomysł”.
„Niektórzy mówią też, że nowa gra nie wygląda jak XCOM. Z tym też mogę się zgodzić. Ale czuć w niej ten sam klimat. To nasz główny cel: to uczucie. Kochałem grać w oryginalne gry z serii i czuć to napięcie, strach i tajemnicę. Wszystkie te elementy – filary serii – zapewnią odpowiedni klimat. Będzie trzeba podejmować odpowiednie decyzje. Walczyć z przerażającymi wrogami. Nigdy nie będzie wiadomo, co będzie dalej, ani skąd wyjdzie”.
„Myślę, że gatunek FPS będzie idealny, aby odwzorować te wszystkie emocje”.
Tytuł ukazać ma się na Xboksa 360 i PC, w roku 2011 i „połączy strategiczną podstawę marki z ciekawą historią oraz napięciem znanym ze strzelanin z perspektywy pierwszej osoby”.