Zmien skórke
Logo Polygamii

A Microsoft dalej twierdzi, że gry z kampanią jednoosobową nikogo nie obchodzą

Pewnie dlatego nie chce ich wydawać.

To nie jest hejterstwo ze strony redakcji Polygamii. Ponad połowa z nas posiada Xboksa (podczas gdy naprawdę dyskryminowany i wyśmiewany jest, niestety, Switch), absolutnie chcielibyśmy grać na nim w cały zalew hitów na wyłączność. A że producent ma nieco odmienne zdanie, jest potem, jak jest. W tym roku starcie nowych produkcji na sprzętach Sony oraz Microsoftu… nie powinno nawet być opisywane. Mniemam, że jako fan wyścigów rozpłynę się chociaż przy nowej Forzie (teraz czas na Horizon 4, czyż nie?). Ale gdybym, mając wyłącznie Sea of Thieves i State of Decay, oglądał te wszystkie God of Wary, Yakuzy, Detroity czy inne Spider-Many, czułbym się odrobinę ignorowany. A wiecie, co usłyszałbym od szefa exclusive’ów, gdybym się prosił o singlowe hity?

Zawsze znajdą się gry jednoosobowe z zawartością na nawet 20 czy 30 godzin. Uwielbiamy takie produkcje. Ale jest również pewność, że streamowanie, oglądanie, nadawanie i esporty to coś, o czym trzeba myśleć najmocniej, gdy chce się zapewnić tytułowi długie życie.

Trudno dzisiaj zrobić ogromną grę AAA bez planowania zawartości oraz planu usług, które idą o dwa lata do przodu. Gry zrobiły się o wiele bardziej społeczne, bardziej mainstreamowe, rozpoznawalne. Wiemy, że branża rośnie i widzimy o wiele więcej zainteresowania wśród naszych graczy takimi wycelowanymi w społeczność markami. To zgodne z wieloma trendami, jakie obserwujemy w samych produkcjach

Można odczytywać te słowa na kilka sposobów. Osobiście preferuję wersję bez mydlenia oczu. „Wiemy, że chcielibyście takich premier, jakie mają użytkownicy pozostałych platform. Ale to wielka inwestycja, która niekoniecznie musi się zwrócić, podczas gdy te popularne na YouTubie i Twitchu szlagierki po prostu nie przestają zarabiać wielkiej kasy”. I tak jest – Sea of Thieves dalej ma mnóstwo graczy, State of Decay właśnie pokonało kolejny rekord. Niemniej niemal wszystkie singlowe hity konkurencji (oprócz tych wymienionych wyżej dodajmy choćby Breath of the Wild lub Horizon: Zero Dawn) sprzedają się wyśmienicie, udowadniając, iż… gracze tęsknią za prawdziwymi, dużymi przygodami przeznaczonymi tylko dla nich.

Nie wierzę tak naprawdę, że Microsoft zrezygnuje z dopracowywania jednoosobowych trybów w następnym Halo czy Gears of War. Wydaje mi się, że wypowiedzi takie, jak powyższa, to jakiś dziwny mechanizm obronny. Próba robienia dobrej miny do złej gry. Udawanie, że nic się nie stanie, gdy spadniemy na trzecie miejsce w generacji.

Więcej na temat:

12
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
5 Komentarze
7 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
TurboGad
Użytkownik

Po pierwsze: przecież zrobienie porządnej gry dla (m.in. jednego gracza, bo przecież mogą być inne tryby) AAA z “planem usług na dwa lata” jest możliwe. Nawet nie chodzi o najprostsze rozwiązanie: w podstawce jest kampania i multi, później wypuszczamy mapy do multi, robimy “eventy”, ewentualni jakieś singlowe DLC też wydamy. Hitman A.D. 2016 pokazuje, że da się porządną grę dla jednego gracza nie tylko skutecznie pociąć na epizody, ale w dodatku zapewnić jej to dłuższe życie i aspekt społecznościowy, nie wchodząc w paradę tym, którzy chcieli tytuł traktować jako zwykłe doświadczenie single-player. W przypadku Shadow of War mielibyśmy to samo… Czytaj więcej »

znubi
Użytkownik

Hitman z tym cięciem na epizody to porażka i cieszę się że im się to nie udało. Czekanie parę tygodni by zapłacić za kolejna mapkę z jedną misją główną. Wymówki fanbojów, że gra ma setki godzin zawartości bo przecież możesz na tych samych mapach zabijać losowych npców i że niby to jest zawartość xdd. Włączanie gry w określonym czasie bo misja jest dostępna tylko wtedy. Zamieszanie z tym co się odblokowuje w jakim czasie i co musisz kupić by mieć. Wymuszanie połączenia z internetem. Po co to wszystko? Gdzie tu jest profit dla gracza w takim modelu biznesowym? Z tym… Czytaj więcej »

TurboGad
Użytkownik

“Hitman z tym cięciem na epizody to porażka i cieszę się że im się to nie udało.” – no tak się nie udał, że za dwa dni będzie oficjalna zapowiedź 2 sezonu/sequela. “Czekanie parę tygodni … misja jest dostępna tylko wtedy.” – no, ale to nie jest złośliwość IO, tylko wymóg czasów, do których jakoś się musieli dostosować. No i fakt, z perspektywy gracza mocno casualowego nie zainteresowanego osiągnięciami/trofeami, masterowaniem poziomu, rangami SA to faktycznie nie jest zbyt dobre rozwiązanie, ale dla tego odbiorcy wypuszczono wersję zbiorczą (i to nie jedną). “Zamieszanie z tym co się odblokowuje w jakim czasie… Czytaj więcej »

znubi
Użytkownik

“no tak się nie udał, że za dwa dni będzie oficjalna zapowiedź 2 sezonu/sequela. ” jakby się dobrze sprzedawał to by Square Enix nie pozbyło się IO Interactive “no, ale to nie jest złośliwość IO, tylko wymóg czasów, do których jakoś się musieli dostosować” wymóg czasów… tak bo teraz te wszystkie rzeczy co wypisałem są standardem i Hitman sie wcale nie wyróżnia xdd “wersję zbiorczą (i to nie jedną). ” i to nie jedną hahaha. Wow nawet zresetowali Elusive Targets dla tych co kupili wersję GOTY. Tylko dalej musisz sobie zaznaczać w kalendarzu 16 przedziałów dziesięciu dni w których musisz… Czytaj więcej »

TurboGad
Użytkownik

Ta kampania z pacjentem zero była do kupienia jako DLC. Przy okazji zaznaczę, że dla mnie to było słabe zagranie, bo cena za wysoka, a nawet osiągnięć nie dorzucili XD.

Z alwsys online faktycznie były problemy, ale właśnie tylko w okolicach epizodu 1.

Sam Fisher w Wildlands też był tylko przez jakiś czas, w Diablo 3 podwójne XP jest od święta etc..

Jakby Hitman nie był pocięty na odcinki to może też by był GOTY dla mnie…a może nie, bo mi epizodyczna formuła dość dobrze dozowała grę.

znubi
Użytkownik

“Ta kampania z pacjentem zero była do kupienia jako DLC. Przy okazji zaznaczę, że dla mnie to było słabe zagranie, bo cena za wysoka, a nawet osiągnięć nie dorzucili XD.” Widocznie można, ale na steamie tutaj nie ma ceny, mimo że normalne epizody mają https://store.steampowered.com/app/725353/HITMAN__Bonus_Campaign_Patient_Zero/ Znalazłem takie tematy: https://steamcommunity.com/app/236870/discussions/0/2906376154322530587/ https://steamcommunity.com/app/236870/discussions/0/1483235412194949627/ Znowu jakieś zamieszanie. Może twórcy powinni wrzucić pół godzinny wykład na YouTube, który omawia te wszystkie zawiłości o tym jak kupić te wszystkie cząstki gry i czy w ogóle to jest możliwe by mieć je wszystkie. “Wymóg czasów”. Potem się dziwią że im się nie sprzedaje, jak gracze nie wiedzą… Czytaj więcej »

Sasilton
Użytkownik

Oni chyba nie wiedzą jakie to może tworzyć problemy w przyszłości.
Owszem, będą gry które osiągną ogromny sukces jak LoL, albo Fortnite, ale przez ten sukces inne gry na tym stracą.
Zamiast kupować 7 gier rocznie, taki “gracz przyszłości” będzie grał 1-2 gry online i tyle.
Jak dużo grałem w World of Tanks to gry AAA średnio mnie obchodziły, szczególnie jak były nastawione na tryb online, bo swoją grę online już miałem.

Finear
Użytkownik

noo dobra ale z perskeptywy osoba która własnie gra online to co w tym złego?
jak dla mnie to srednio widzi sie kupowanie takiego god of war niezależnie jak dobra to gra jest bo spedze w nim 30-40h max a w np. world of warships gram już 3000h i nie zapowiada się zebym przestał

oczywiscie rozumiem że inni maja inne preferencje i wola te single etc. ale nie zwalajamy winy na graczy ze graja w to co im najbardziej pasuje

s.p.
Użytkownik

Kinect Kinect Kinect. TV TV TV. Multi Multi Multi. A exów jak nie było tak nie ma. “Sea of no content” i “State of no content 2”. Nie są exami. Nie dlatego że wyszły też na PC a dlatego że lata miną zanim te “gry” będą się nadawały do grania

Kalimdor
Użytkownik

To M$ ma jakąś platformę strimingową o jakiej nie wiem? Te gry na twitchu praktycznie nie istnieją.

znubi
Użytkownik

właściwie to mają Mixera. Sea of Thieves ma tam teraz 0 widzów, a State of Decay 2 129.

czaczi87
Użytkownik

Wypowiedź tego Pana była tak zła, że na dzisiaj już nie ma po co nastawiać się na zakup Xbox Two. Jak mają takie podejście, że nie będą robić gier singlowych to pozostanę przy konkurencji.

Microsoft zrobił absolutnie wszystko by zniechęcić mnie do zakupu Xbox One. Nie ma gier na wyłączność – nie ma sensu kupować ich sprzętu. Za rok Nintendo Switch przegoni ich w sprzedaży, o PS4 nie wspominając.

Popularne wpisy

Popularne Gry