Zagłada puka do bram Crytek - kolejna kluczowa osoba opuszcza studio
Id Software przywitało jednego z najlepszych speców od silników graficznych w branży.
Tiago Sousa był jednym z głównych programistów odpowiedzialnych za tworzenie silnika dla takich gier jak Crysis, czy Ryse: Son of Rome. Ze studiem Crytek był związany przez 10 lat. Teraz podzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami z ludźmi z id Software, pracując nad silnikiem graficznym idTech 6, który będzie napędzał nowego Dooma.
O problemach Cryteku pisaliśmy już wcześniej, między innymi przy okazji odejścia Hasita Zaly, który reżyserował Homefront: The Revolution. Studio ma spore kłopoty finansowe i straciło już około 30 pracowników.
CryEngine nad którym pracował Tiago Sousa zawsze był swego rodzaju wyznacznikiem mocy graficznej, jaką mogą wypracować komputery osobiste, więc o ten aspekt w Doomie specjalnie bym się nie martwił. Dobrze jest wiedzieć, że ludzie z takim doświadczeniem nie opuszczają branży, lub nie znikają w jej czeluściach. Przynajmniej nie w tym przypadku, na czym prócz id Software zyskamy również my - gracze.
[źródło: gamespot]
Karol Kała