Wybierz się na Avangardę 007 - konwent fantastyki

Wybierz się na Avangardę 007 - konwent fantastyki

marcindmjqtx
14.07.2011 16:02, aktualizacja: 25.01.2019 13:48

Z przyjemnością zapraszamy na konwent szeroko pojętej fantastyki "Avangarda 007 - w służbie wyobraźni".

W dniach 21-24 lipca w budynku nr 34 kampusu SGGW odbędzie się już siódma edycja konwentu Avangarda. W ramach ponad 700-godzinnego programu odbędą się spotkania z autorami, prelekcje mniej lub bardziej naukowe, prezentacje gier, warsztaty dla Mistrzów Gry i graczy, sesje RPG i LARP, a także "Blaszana Arena" - blok w całości poświęcony grom komputerowym. Oprócz tego konkursy, loterie i zabawy z nagrodami.

W tym roku szczególnie polecam prelekcje, warsztaty, sesje RPG i LARP związane z naszym tematem przewodnim, czyli wywiadem, szpiegami i szyframi. Będą zatem prelekcje o przepychankach KGB i CIA w czasie zimnej wojny, szyfrach II wojny światowej i  współczesnym wywiadzie elektronicznym.

Oczywiście nie samymi szpiegami Avangarda będzie żyła. Polecam solidny blok celtycki, objęty patronatem honorowym Ambasadora Irlandii, a także blok literacki, w ramach którego zaproszeni pisarze nie tylko złożą autografy, opowiedzą o swoich książkach i planach na przyszłość, ale też poprowadzą prelekcje na tematy luźniej związane z literaturą. I tak m.in. Agnieszka Hałas, autorka "Między otchłanią a morzem", przygotuje prelekcję o trucicielach i truciznach, a Jakub Ćwiek, twórca postaci Kłamcy - Lokiego, opowie o kłamaniu.

Będą prelekcje, warsztaty i pokazy związane z bronią białą, w tym legendarną "elfią włócznią" (kto oglądał Hellboya II, ten zna), będzie można poznać średniowieczne techniki oblężnicze, posłuchać o metodach manipulowania i wziąć udział w eksperymentach związanych z tym tematem. Pośmiać się będzie można na prezentacjach dotyczących najgłupszych wynalazków świata i wpadek w spolszczeniach gier komputerowych.

Nie mniej bogaty jest program TrekSfery! Organizatorzy przygotowali prelekcje m.in. o chorobach psychicznych w Star Treku, miłosnych podbojach pana Spocka, antyutopiach i futurologii.

Bardzo duża część programu poświęcona będzie grom fabularnym. Na Avangardzie będzie można poznać chyba wszystkie istniejące systemy, wysłuchać ich twórców, doświadczonych graczy i mistrzów gry (w tym laureatów pucharu Mistrza Mistrzów). Będzie zatem coś o budowaniu klimatu i o tworzeniu postaci, prowadzeniu bohaterów niezależnych i swoich własnych. Jest to zatem coś zarówno dla doświadczonych, jak i dla zupełnie "zielonych" mistrzów gry i graczy. Poszczególne wydawnictwa przygotowały bloki związane z wydawanymi przez nie systemami RPG.

Gdyby jednak komuś było mało, to zawsze może poćwiczyć się w fechtunku lub kobudo z grupą Nizar.

To naprawdę tylko szkic części merytorycznej, a przecież Avangarda 007 to nie tylko bloki merytoryczne! Uczestnikom, którzy przyjdą po prostu pobawić się, polecam jeden z największych Games Roomów w Polsce - to konwentowa wypożyczalnia planszówek, w które można grać przez cały czas trwania imprezy. Do wyboru jest kilkaset tytułów! Obsługa Games Roomu objaśni zasady i pomoże przebrnąć przez bardziej skomplikowane gry. Oczywiście można rozerwać się na "Blaszanej Arenie", gdzie do dyspozycji będą stanowiska z konsolą Xbox 360, także z Kinectem.

Do tej pory zaplanowano dziesiątki sesji RPG. Na tablicach rozwieszone będą listy z proponowanymi przez mistrzów gry sesjami, systemem, tematyką i liczbą graczy, ale można także zgłosić własną sesję. Zachęcam również do zgłaszania się na LARP-y ? to taki improwizowany teatr, w którym mistrz gry jest scenarzystą i reżyserem, a gracze aktorami. Uwaga: wskazane kostiumy! Każdy uczestnik sesji RPG, zarówno mistrz gry, jak i gracz, weźmie udział w loterii RPG.

A skoro już o loterii mowa, to przejdę do części konkursowej. Avangarda to nie tylko prelekcje, to nie tylko rozrywka, ale też nagrody. Oprócz loterii RPG na Avangardzie będzie można sprawdzić swoją wiedzę o kinie i muzyce poważnej, o Jakubie Wędrowyczu i Simpsonach, spróbować sił w grę :papier-nożyce-kamień-jaszczur-Spock" lub w kalamburach, wziąć udział w turniejach karciankowych, planszówkowych i licznych konkursach RPG. W tym roku to właśnie na Avangardzie odbędą się finał i gala wręczenia nagrody "Quentin" za najlepszy scenariusz oraz premiera długo wyczekiwanej polskiej wersji 6. edycji RPG "Zew Cthulhu".

Poza tym będzie możliwość zakupu książek, koszulek, gadżetów, planszówek lub kości, często po niższych cenach konwentowych.

"Avangarda 007 - w służbie wyobraźni" odbędzie się w dużym, nowoczesnym i klimatyzowanym budynku SGGW. W sąsiednim budynku znajduje się bufet, w którym można dobrze i tanio zjeść. Na trawniku przed budynkiem będą stały namioty, w których można będzie rozegrać klimatyczną nocną sesję RPG. Niestety, wspólna sala sypialna znajduje się daleko, bo w LO im. Kołłątaja na Ochocie, ale to naprawdę, naprawdę najbliższa szkoła, która mogła nas wpuścić na noc. Oczywiście można nocować w akademikach po nieco wyższych stawkach. Opłata akredytacyjna za cały konwent (4 dni) to tylko 40 złotych, po 10 za dzień.

Wszelkie informacje dostępne są na stronie konwentu.

Artur Olchowy

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)