Digital Frontier - warsztaty dla tych, którzy chcą się nauczyć tworzyć gry
Od dłuższego czasu pracodawcy narzekają, że nie ma w Polsce zbyt wielu ludzi do tworzenia gier. Pomysłodawcy warsztatów Digital Frontier chcą to zmienić.
Za Digital Frontier odpowiadają ludzie związani z Fx Entertaiment, Revolver Interactve oraz One2Tribe. W czerwcu Artur Kurasiński z Revolver Interactive mówił:
Nam chodzi o "zawodówkę" niż studiowanie. Po paru miesiącach mają wyjść z tych szkoleń ludzie z realną wiedzą i umiejętnościami. Teraz na stronach Digital Frontier czytamy, że będzie to miejsce w którym uczestnicy "będą wykorzystywać swoją wiedzę w realizacji praktycznych projektów z szeroko rozumianą z branży gier: gry na PC, konsole, przeglądarkowe, mobilne, społecznościowe."
Zakres kursu ma obejmować następującą tematykę:
- historia gier komputerowych i rozrywki
- tworzymy storyboards
- projekty graficzne (okładki, wygląd materiałów)
- projektowanie poziomów (level design)
- animacja, tworzenie obiektów i postaci grach
- podstawy montażu wideo
- gry mobilne
- gry przeglądarkowe
- gry PC
- gry konsolowe
- gry społecznościowe
- piszemy scenariusz gry
- tworzenie dokumentacji projektu
- zarządzanie projektem (Project Management)
- PR
- marketing
- tworzymy muzykę i dźwięki dla gry
- dystrybucja gier w Polsce i na świecie
- prawo autorskie
- budżetowanie i kosztorysowanie projektu
- rynki światowe vs rynek lokalny
Kurs ma trwać osiem miesięcy, łącznie 192 godzin podzielone na zaoczne "zjazdy". Odbywać się będzie w Warszawie. Cena nie została jeszcze podana, organizatorzy szacują, że będzie ona wynosić w graniach 4 - 7 tysięcy złotych. Start kursu na jesieni 2012.
Źródło: Digital Frontier
Konrad Hildebrand