Zmien skórke
Logo Polygamii

Battlefront pierwszą grą wykorzystującą DirectX 12 na Xboksie One. Poszukiwania ukrytych pokładów mocy trwają

Microsoft podzielił się podczas trwającego GDC paroma nowymi informacjami na temat najnowszej wersji bibliotek DirectX. Okazuje się, że - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - trafiły one na Xboksa One. I to szybciej, niż mogliśmy się spodziewać.


Podczas wykładu dotyczącego przyszłości tworzenia gier pod Windows pojawił się szereg informacji na temat tego, w jaki sposób Microsoft chce za pomocą platformy programowej wspierać innowacyjność twórców gier. Wszystko to oczywiście z jednej strony tematy bardzo techniczne, a z drugiej zwyczajne przechwałki, ale znalazło się tam kilka faktów, które mogą zainteresować graczy.

Przede wszystkim przedstawiciel Microsoftu zapewnił, że DirectX 12 zwiększy wydajność sprzętu w grach – i to zarówno procesora, jak i karty graficznej. Obietnica ta pojawia się przy okazji każdego nowego DirectX i chyba jeszcze nigdy nie została spełniona – więc może tym razem? Dodatkowo gigant z Redmond podkreśla, że ściśle współpracuje z AMD, Intelem i nVidią, tak by „znacząco usprawnić działanie” sterowników.

Dzięki DirectX 12 wydajność procesora wzrosnąć ma więc nawet do 50 proc. (!), a karty graficznej do 20 proc. Wszytko to dzięki wyeliminowaniu niepotrzebnych „narzutów” bibliotek. Teraz programiści będą mogli w łatwy sposób odwoływać się bezpośrednio do sprzętu, wykorzystując pełnię jego możliwości (może w końcu odkryją te mityczne ukryte pokłady mocy, tuż obok El Dorado i Atlantydy). I zapewne i tak nie będą w stanie osiągnąć efektów, jakie są w stanie wycisnąć z najlepszego sprzętu twórcy modyfikacji.

Bardzo ciekawa informacja pojawiła się w momencie, kiedy Microsoft mówił o wsparciu, jakie DirectX 12 otrzymał ze strony niezależnych twórców. Pośród gier, korzystających z nowej wersji bibliotek (m.in. Hitman, Gears of War: Ultimate Edition, Rise of the Tomb Raider), pojawił się również Battlefront z dopiskiem „pierwszy wykorzystujący DX 12 tytuł na Xboksie One”.

O tym, że gry na Xboksa One będą mogły korzystać z najnowszej wersji bibliotek Microsoftu wiedzieliśmy już od momentu, kiedy ten zapowiedział, że konsola również działać będzie pod kontrolą Windowsa 10. Dotychczas jednak nikt nie mówił, że to się już stało. Mało tego, sam Microsoft zapewniał, że pierwszą Xboksową grą z obsługą DX12 będzie Fable Legends, które w międzyczasie zostało anulowane.

Jest oczywiście prawdopodobne, że informację tę podano podczas prezentacji nieco „na wyrost” i Battlefront dopiero będzie korzystał z DirectX 12 (wiadomo, że silnik Frostbite go obsługuje). Wsparcie może więc zostać dodane dopiero w jakimś uaktualnieniu. Oby, bo w obecnym stanie gry nic nie wskazuje na ten wielki zysk dla graczy.

[Źródła: WCCF Tech, DualShockers]

Dominik Gąska

Więcej na temat:

10
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
6 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sevven
Użytkownik

Cóż, co by nie mówić dzieje się ostatnio w tym Microsofcie, Sony mogłoby wziąć z nich trochę przykładu bo jak jeszcze trochę osiądą na laurach to mogą nie wstać.

kubekherbatyzm
Użytkownik

Na razie ta gra na XO chodzi w 720p z najtańszym AA także mają chłopaki nad czym pracować

Current geny to żenada nie przez słabe możliwości konsol, a lenistwo i złe decyzje deweloperów, żaden DX12 tego nie zmieni.

Simplex
Użytkownik

“Current geny to żenada nie przez słabe możliwości konsol”

Niby słabe, ale Division potrafi wyglądać świetnie i działac na PS4 w stałym 1080p30. Jasne, że zawsze mogłoby być lepiej, ale nie ma tragedii. Ja jestem ciekaw jaki sprzęt jest potrzebny żeby odpalić na PC grę w jakości grafiki z konsoli, ale w 1080p60 – podejrzewam że coś w okolicy 970.

kubekherbatyzm
Użytkownik

Tak, The Division wygląda ślicznie, nie zmienia to faktu, że kupując nową konsolę oczekuję, że nie będę musiał się zmagać z problemami obecnymi na starym sprzęcie. Niepełna rozdzielczość, spadki klatek, brak filtrowania tekstur, niski draw distance – dajcie spokój, to błędy kaleczące gry okropnie, a ciągle widać je w co drugiej grze.

Simplex
Użytkownik

Tu niestety muszę się z tobą zgodzić, Division to wyjątek potwierdzajacy regułę. Słabe filtrowanie tekstur na PS4 to jakaś totalna żenada, najtańsze karty na PC radzą sobie z tym od lat, a konsole nie potrafią?

znubi
Użytkownik

Hitman w DX12 ma prawie dwukrotnie więcej FPSów na prockach AMD http://www.computerbase.de/2016-03/hitman-benchmarks-directx-12/2/
A to dopiero jedna z pierwszych gier z DX12, i w pełni tego API nie wykorzystuje, to raczej taki dodatek do wersji DX11 (na niektórych konfiguracjach DX11 nawet chodzi szybciej). W grach robionych od podstaw tylko pod DX12 powinno być jeszcze lepiej, a z czasem też i sterowniki będą to lepiej obsługiwać.
A co do tego moda https://sfx.thelazy.net/games/preset/4865/
Prosta zmiana kolorków, podobny efekt można uzyskać zwiększając nasycenie i kontrast monitora, nic szczególnego. Wątpie żeby to nawet wplywało jakos na wydajność.

Anonim
Użytkownik

No właśnie na słabych prockach DX12 się przydaje.

Z tym że na X1 cudów bym nie oczekiwał bo niskopoziomowy dostęp w konsoli był dostępny niecały rok po premierze.
Z drugiej strony każdy procent się liczy…

Simplex
Użytkownik

O, to świetna wiadomość. Idę sprzedać mojego i7 6700K i zamontować jakiś tani słaby procek. Dzięki temu będę miał niesamowite przyrosty w DX12!

Anonim
Użytkownik

Idiotyczne stwierdzenie.
Idź się przewietrz.

Sasilton
Użytkownik

DX12 ma za zadanie odciążyć procesor i przerzucić go na GPU, a największą zaletą XO w porównaniu do PS4, jest własnie procesor który ma o 150mhz więcej.
Więc ten DX12 nie wiele da.
Na PC w Hitmanie i Tomb Raiderze na topowych prockach i7 prawie nic nie dało, co innego jak się porówna wyniki z prockiem za 400zł. Wtedy skok jest zauważalny.